چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
شیخ خالد الملا رئیس جمعیت اسلامی علمای عراق؛

حوزه/ شیخ خالد الملا رئیس جماعت علمای عراق از نقش جمهوری اسلامی ایران در حمایت از عراق تشکر کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ خالد الملا رئیس جماعت علمای عراق از نقش جمهوری اسلامی ایران در حمایت از عراق تشکر کرد.

وی در مراسم سالگرد انقلاب اسلامی ایران و مجلس بزرگداشت چهلم شهیدان سردار قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس و دوستان آنان که از سوی سفارت ایران در بغداد برگزار شد، سخنرانی کرد و گفت: ایران بعد از تغییر نظام در عراق از اولین کشور هایی بود که با قرار گرفتن در کنار ائتلاف بین المللی که علیه عراق حمله کرد، مخالفت نمود.

شیخ الملا تأکید کرد: ایران اولین کشوری بود که شورای موقت حکومتی در سال 2003 را به رسمیت شناخت و  برای تشکیل حکومت، نظام و دولت از عراق حمایت کرد.

وی ادامه داد: زمانی که گروهک های تروریستی داعش به شهر های عراق وارد شده، هتک حرمت کردند و به مقدسات متعرض و حرمت ها را شکستند، در این زمان بسیاری از کشور ها عراق را رها کردند، امّا این ایران بود که در کنار عراق ایستاد و برای خاموش کردن فتنه طایفه ای وارد عمل شد و برای مبارزه با تروریسم، همه چیز را برای عراق و ملت آن مهیا کرد.

رئیس جماعت علمای عراق، فرماندهان شهید سردار قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس را "شهدای امت" لقب داد و افزود: آنان به خاطر امنیت عراق به شهادت رسیدند.

شیخ الملا در پایان اشاره کرد: شایسته است که ما فرماندهان شهید را شهدای امت لقب دهیم و به این اکتفا نکنیم؛ چرا که آنان به خاطر ما و برای امنیت به شهادت رسیدند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha