پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آمریکا

حوزه/ صباح الطائی تحلیلگر سیاسی عراق نسبت به فشار واشنگتن بر بغداد برای ابقای نیرو های خود در عراق با هدف خدمت به منافع اسرائیل و حضور آن در منطقه هشدار داد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، صباح الطائی تحلیلگر سیاسی عراق نسبت به فشار واشنگتن بر بغداد برای ابقای نیروهای خود در عراق با هدف خدمت به منافع اسرائیل و حضور آن در منطقه هشدار داد و اشاره کرد: آمریکا عراق را قلب منطقه و ترک آن را خسارت بزرگی برای منافع خود و اعطای فرصت به روسیه برای توسعه نفوذ آن می داند.

وی افزود: برنامه آمریکا بقای در عراق به عنوان قلب منطقه را دنبال می کند و آمریکا از نقش روسیه در منطقه می ترسد و برای درگیری با قدرت های بزرگ در داخل خاورمیانه برای گسترش بقای خود تلاش می کند.

الطائی تصریح کرد: آمریکا برای وارد کردن فشار های مختلف بر عراق در دوره آینده که یکی از آنها مسئله اقتصادی است، تلاش خواهد کرد و مجبور می شود با هر توجیهی و به بهانه حضور بسیاری از عراقی ها در میان داعش و قلمداد کردن عراق به عنوان کشور حامی تروریسم، تحریم هایی را به آن تحمیل کند.

تحلیلگر سیاسی عراقی ادامه داد: طرح آمریکایی بر جذب شمار زیادی از عراقی ها و بسیج کردن آن به نفع گروهک تروریستی داعش است تا به این بهانه که تروریست های داعش یک گروهک عراقی هستند، این کشور را مورد تحریم قرار دهد و بگوید که فرماندهان و حامیان آن از کشور های حاشیه خلیج فارس و آمریکا نبوده است.

الطائی در پایان گفت: آمریکا از برگ برنده تحریم ها به عنوان اهرم فشاری برای عراق استفاده می کند تا نیروهای خود را در اراضی عراق نگهدارد و بر مثلث راهبردی بغداد، دمشق، بیروت و تهران مسلط باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha