جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سید صدر الدین قپانچی امام جمعه نجف اشرف

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی در خطبه های نماز جمعه نجف اشرف گفت: هیچ توجیه قانونی برای بقای نیرو های بیگانه در عراق نیست و ملت عراق از اراده و قدرت برخوردار هستند و هرگز تسلیم برنامه های بیگانگان نخواهند شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه که در حسینیه الفاطمیة الکبری این شهر برگزار شد گفت: هیچ توجیه قانونی برای بقای نیرو های بیگانه در عراق نیست و ملت عراق از اراده و قدرت برخوردار هستند و هرگز تسلیم برنامه های بیگانگان نخواهند شد.

وی افزود: توجیهاتی که دولت آمریکا برای تضمین حضور خود در عراق بیان کرده، توجیهاتی شکست خورده و تاریخ مصرف آن گذشته است.

امام جمعه نجف اشرف در خصوص تظاهرات میلیونی که برای درخواست عقب نشینی نیرو های بیگانه از عراق برگزار شد، گفت: حنجره های عراقی ها امروز یکصدا فریاد "آمریکا هرگز هرگز" سر دادند و این مسئله تنها بر وحدت این ملت و آگاهی ملی و دینی آن و بهره مندی از اراده قوی دلالت دارد.

حجت الاسلام و المسلمین قپانچی اشاره کرد: این تظاهرات میلیونی که حضور خود را در میدان ثابت کرد با تهدید های مختلف آمریکا؛ از جمله تحمیل تحریم اقتصادی و تهدید به بازگشت داعشی ها رو به رو شد.

وی افزود: ملت عراق به آنان ثابت کرده و ثابت می کند که از همه این تهدید ها نمی ترسد و می تواند بار دیگر داعش را بیرون بیاندازد و با تحریم های اقتصادی مقابله کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha