جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قپانچی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قپانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه نماز جمعه با تأکید بر اینکه تهدید عراق به تحریم از سوی آمریکا، موضعی بی مایه است و هرگز ما را نخواهد ترساند، گفت: آمریکا اجازه ندارد عملیات خود را در عراق از سر گیرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قپانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه نماز جمعه با تأکید بر اینکه تهدید عراق به تحریم از سوی آمریکا، موضعی بی مایه است و هرگز ما را نخواهد ترساند، گفت: آمریکا اجازه ندارد عملیات خود را در عراق از سر گیرد.

وی ضمن استقبال از دعوت جبهه مقاومت به برگزاری تظاهرات در جهت بیرون راندن نیرو های آمریکایی، تأکید کرد:ملت با شعار "آمریکا هرگز هرگز" پیرو مرجعیت است.

امام جمعه نجف اشرف با اشاره به اینکه آیت الله سیستانی خواستند که عراق آقای خود باشد و حاکمیت آن حفظ شود، افزود: این خواسته معظم له، حمایت از قانون اخراج نیرو های بیگانه از عراق است که توسط مجلس نمایندگان عراق تصویب شد.

حجت الاسلام و المسلمین قپانچی با بیان اینکه تهدید عراق به تحریم نتیجه عدم فهم درست از هویت ملت عراق است، گفت: این تحریم ها هرگز ما را نخواهد ترساند و با مخالفت ایران، روسیه و چین مواجه می شود و موجب گشایش روابط اقتصادی با جهان می گردد.

وی ادامه داد: آمریکا امروز شاهد کودتا علیه سیاست ترامپ است و مجلس سنای آمریکا در محکومیت سیاست ترامپ تظاهرات کرده و بعد از اینکه پارلمان خواستار برکناری ترامپ شد، خواستار عزل وی شد.

خطیب جمعه نجف اشرف، دیدگاه غالب آمریکا را عقب نشینی از عراق و اجابت خواسته ملت عراق دانست و اشاره کرد: بیانیه های آیت الله سیستانی از زمان آغاز تظاهرات عراق، شاهد تحولات و مراحلی بود که در آن تظاهرات مطالبه اصلاحات را مشروع دانستند و خواستار جدایی صفوف تظاهرات کنندگان مسالمت آمیز و آشوبگران، دوری از خشونت، تشکیل کمیته ای برای نظارت و پیگیری انجام اصلاحات شدند و از نیرو های امنیتی خواستند که به مسئولیت خود در حفظ امنیت عمل کنند و و گفتند: باید قانون انتخاباتی درستی تصویب شود که به آرمان های ملت پاسخ گوید و کمیساریای ناظر بر انتخابات پاکدست باشد و حاکمیت عراق در اولویت قرار گیرد تا عراق آقای خود باشد و بیگانگان از آن خارج شوند.

حجت الاسلام و المسلمین قپانچی برای سلامتی و عافیت آیت الله سیستانی و طول عمر ایشان دعا کرد و به حدیث امام محمد باقر (علیه السلام) اشاره کرد که می فرماید:« لا یبلغ احدکم حقیقة الایمان حتی یکون فیه ثلاث خصال الموت احب الیه من الحیاة والفقر احب من الغنی والمرض احب من الصحة»، (هیچ یک از شما به حقیقت ایمان و اصل نگردد،تا آنکه سه خصلت در وی باشد؛مرگ را از زندگی بیشتر دوست بدارد،و فقر نزد او بهتر از غنا،و بیماری در نظرش محبوب‌تر از تندرستی باشد).

وی افزود: این صفات از ویژگی های شیعیان است؛ چرا که آنان برای محاصره و جنگ در راه خدا هستند و راه اهل بیت (ع) را رها نمی کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha