جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید صدر الدین قپانچی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قپانچی در خطبه نماز جمعه نجف اشرف با بیان اینکه عراق قدرت کافی برای حمایت از خود را دارد و نیازی به حضور نیرو های آمریکایی در این کشور نیست، تاکید کرد: نشست ورشو دلیلی بر شکست تلاش های آمریکا در سرنگونی نظام جمهوری اسلامی است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قپانچی در خطبه نماز جمعه نجف اشرف با بیان اینکه عراق قدرت کافی برای حمایت از خود را دارد و نیازی به حضور نیرو های آمریکایی در این کشور نیست، تاکید کرد: نشست ورشو دلیلی بر شکست تلاش های آمریکا در سرنگونی نظام جمهوری اسلامی است.

امام جمعه نجف اشرف برگزاری نشست ورشو در پایتخت لهستان را دلیلی بر شکست تمامی تلاش های آمریکا برای سرنگونی نظام جمهوری اسلامی ایران است و همچنین تلاشی است برای همسو کردن کشور ها برای ایجاد تروریسم و ارعاب در ایران می باشد.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری نشست ورشو عادی سازی روابط با اسرائیل و تشکیل جبهه علیه ایران است، افزود: این نشست موجب چند دستگی میان کشور های اروپایی شد و تعدادی از کشور ها از مشارکت در آن خودداری کردند.

حجت الاسلام و المسلمین قپانچی با اشاره به سالروز پیروزی انقلاب اسلای در ایران، حضور ده ها میلیون ایرانی در تظاهرات روز 22 بهمن را دلیلی بر تمسک ملت ایران به این انقلاب، حمایت آنان از رهبری و پافشاری بر حرکت در مسیر پیشرفت علمی و خودکفایی دانست.
وی شهادت 27 تن از کار کنان سپاه پاسداران در انفجار تروریستی را به جمهوری اسلامی تسلیت گفت و شهادت را نشانه عمق روحیه ملی دانست.

 

نشست ورشو در پی شکست دشمن در سرنگونی نظام جمهوری اسلامی برگزار شد

حجت الاسلام و المسلمین قپانچی تصریح کرد: نشست ورشو در پی شکست دشمن در سرنگونی نظام جمهوری اسلامی از طریق جنگ نرم، بهار فارسی، جنگ مسلحانه و داخلی، و جنگ اقتصادی برگزار شد و تلاش برای عادی سازی روابط با اسرائیل به شکست خواهد انجامید؛چرا که ملت های اسلامی آن را به رسمیت نمی شناسند.

خطیب جمعه نجف اشرف در بخش دیگر خطبه نماز جمعه به اظهارات سازمان اطلاعات اسرائیلی مبنی بر انجام عملیات علیه ایران از خاک عراق و ممانعت از حضور ایرانی ها در عراق اشاره کرد و گفت: این اظهارات نشانگر ترس و نگرانی اسرائیل و آمریکا است؛ این در حالی است که آمریکا در داخل عراق دارای پایگاه ها و نیرو های نظامی است، امّا ایران هیچ پایگاه نظامی ندارد و تنها تعدادی مشاور نظامی است که با درخواست دولت عراق، در این کشور حضور دارند.

ما الگوی جدیدی با عنوان دین، آزادی، مرجعیت و اسلام به جهان ارائه می دهیم

وی تاکید کرد: جنگ ما با دشمن، جنگ تمدنی و فرهنگی است؛ چرا که ما الگوی جدیدی با عنوان دین، آزادی، مرجعیت و اسلام به جهان ارائه می دهیم و آن ها از این مسئله ترس دارند.

سید قپانچی در خصوص قرار گرفتن تصویب قانون اخراج نیرو های آمریکایی از عراق در لیست برنامه پارلمان عراق، گفت: عراق قدرت کافی برای حمایت از خود را دارد و نیازی به نیرو های بیگانه نیست.

ملت بحرین به دنبال آزادی و دموکراسی هستند

امام جمعه نجف اشرف در بخش دیگر به هشتمین سالگرد انقلاب بحرین اشاره کرد و گفت: ملت بحرین با حضور در تظاهرات خواستار آزادی و دموکراسی بودند نه سرنگونی رژیم بحرین، امّا بیش از از 5 هزار بحرینی به خاطر دیددگاه سیاسی در زندان به سر می برند.

وی از برپایی پروژه های بهداشتی درمانی توسط آستان مقدس حسینی و نجف اشرف قدردانی کرد.

روز "ولنتاین" یکی از ابزار های جنگ نرم و سلاح روانی غرب برای هدف قرار دادن امت ماست

 حجت الاسلام و المسلمین قپانچی در خطبه دینی اشاره کرد: روز "ولنتاین" یکی از ابزار های جنگ نرم و سلاح روانی غرب برای هدف قرار دادن امت ماست.

وی با بیان اینکه ما با دوست داشتن مخالف نیستیم، امّا می پذیریم که از آن به عنوان وسیله برای گسترش امور غیر اخلاقی و ارتکاب حرام استفاده شود، از موکب های حسینی و اهالی نجف اشرف و خطبای منبری به خاطر مقابله با این مسئله تشکر کرد.

امام جمعه نجف اشرف خواستار تصویب قانون تقدس شهر نجف اشرف شد و گفت: این مسئله بدعت نیست و خداوند متعال ورود غیر مسلمانان به مکه مکرمه را حرام کرده است.

سید قپانچی به سالگرد شهادت سید محمد صادق صدر اشاره کرد و گفت: رژیم بعث به سه دلیل ایشان را به شهادت رساند؛ اول به خاطر حذف دین از میان مردم عراق، دوم ظهور مرجعیت را خطری برای رژیم بعث می دانست و سوم اینکه تلاش رژیم برای سوء استفاده از این مرجع منجر به شکست شد.

وی افزود: شهادت سید صدر شکاف ملت و رژیم بعث را بیشتر کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha