پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
سید صدر الدین قپانچی امام جمعه نجف اشرف

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قپانچی با تأکید بر اینکه شیوه سیاسی صحیح برای رهبری امت، همان شیوه اسلامی است، گفت: باید نقش مساجد را در مقابله با جنگ نرم فعال کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قپانچی امام جمعه نجف اشرف در کنفرانسی که برای ائمه مساجد عراق در دانشگاه مطالعات حوزوی امام مهدی (عج) برگزار شد، گفت: سه شیوه برای اداره کشور  و نظم سیاسی جهان وجود دارد که به شرح زیر است:

شیوه اول: شیوه غربی که در اداره کشور بر احزاب و فراکسیون های سیاسی تکیه دارد و احزاب از طیق انتخابات برای رسیدن به قدرت رقابت می کنند.

شیوه دوم: شیوه ای که در کشور های عربی و اسلامی مرسوم است و حکومت در پی کودتای نظامی و انقلاب تشکیل شده و در آن قدرت به صورت موروثی منتقل می شود.

شیوه سوم: این شیوه برگرفته از شیوه اسلامی، شیوه اهل بیت (ع) و مرجعیت دینی در عصر غیبت است.

حجت الاسلام و المسلمین قپانچی در خصوص جنگ نرم که منطقه را هدف قرار داده، گفت: امروز بعد از اینکه در جنگ نظامی علیه گروهک های تروریستی داعش پیروز شدیم، با جنگ دیگری به نام جنگ نرم مواجه هستیم.

وی افزود: این جنگ یک جنگ نظامی نیست، بلکه یک جنگ الکترونیکی است که در آن یک فرد می تواند در یک لحظه و بدون اینکه برای ورود به مرز های بین المللی اجازه بگیرد، بیش از ده هزار نفر جذب کند.

سه راهکار برای مقابله با جنگ نرم

 امام جمه نجف اشرف در خصوص چگونگی دفاع در جنگ نرم، تأکید کرد: ابزار های موفقیت در این جنگ سه مورد است؛ اول مسجد که اولین گام پروژه اسلامی در رهبری امت به شمار می‌رود، دوم منبر و شعائر حسینی و سوم نماز جمعه و جماعت.

حجت الاسلام و المسلمین قپانچی تصریح کرد: ما همه باید از طریق ابتکار در اسلوب ها این ابزار ها را فعال کنیم تا در جامعه مؤثر باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha