شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سید صدرالدین قپانچی امام جمعه نجف

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قپانچی بر رعایت دستور العمل های بهداشتی در مقابله با ویروس کرونا تأکید کرد و گفت: التزام به این توصیه ها علاوه بر بُعد انسانی و بهداشتی، دارای بُعد شرعی است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قپانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه جمعه که به صورت مجازی بیان شد، بر رعایت دستور العمل های بهداشتی در مقابله با ویروس کرونا تأکید کرد و گفت: التزام به این توصیه ها علاوه بر بُعد انسانی و بهداشتی، دارای بُعد شرعی است.

وی حملات ترکیه به اراضی عراق را محکوم کرد و افزود: عراق به دنبال همزیستی مسالمت آمیز با کشور های همسایه است و دولت ها باید در خدمت ملت ها و امور داخلی خود باشند.

امام جمعه نجف اشرف تأکید کرد: علی رغم افزایش بحران داخلی آمریکا و اعتراضات مردمی علیه نژاد پرستی و افزایش جان باختگان کرونا، خودکامگی آمریکا ادامه دارد و اقدام به تعقیب عناصر حشد الشعبی و اجرای قانون قیصر برای سوریه و تحریم اقتصادی علیه آن کرده است.

وی همه این امور را دلیلی بر عدم وجود توازن در سیاست آمریکا دانست که در آستانه فروپاشی قرار دارد.

حجت الاسلام و المسلمین قپانچی در خصوص نگرانی از بازگشت بعث و تروریسم در مناصب دولتی،  گفت : این مسئله امکان پذیر نیست و بعث و تروریسم کوچکتر از آن هستند که دوباره روی کار بیایند؛ زیرا دستانی که آنها را نابود کرده، الان وجود دارد و قدرتمندتر شده است.

وی دولت را مسئول برطرف کردن این نگرانی ها دانست و از آن خواست با حکمت رفتار کند تا اعتماد ملت را از دست ندهد.

خطیب جمعه نجف اشرف از دستگاه قضائیه و رهبران فراکسیون ها و نمایندگان خواست در برابر ملت شفاف و صادقانه رفتار کنند تا بیشتر از این اعتماد مردم از دست نرود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha