چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قبانچی با بیان اینکه تقویت روابط با ایران یک واقعیت است، با سرکوب تظاهرات کنندگان بغداد مخالفت کرد و خواستار برگزاری عزاداری امام حسین(ع) با رعایت توصیه های بهداشتی شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه که به صورت مجازی ایراد شد، با بیان اینکه تقویت روابط با ایران یک واقعیت است، با سرکوب تظاهرات کنندگان بغداد مخالفت کرد و و خواستاری برگزاری عزاداری امام حسین(ع) با رعایت توصیه های بهداشتی شد.

سفر الکاظمی به ایران، گام مثبت و درستی است

وی اشاره کرد: تقویت روابط میان ایران و عراق یک واقعیت است و سفر مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق به این کشور، گام مثبت و درستی است که امیدواریم ملت عراق آثار مثبت آن را در سطح تقویت روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی احساس کنند و حاکمیت هر دو کشور حفظ شود.

مراسم عزاداری محرم با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شود

امام جمعه نجف اشرف در خصوص فرارسیدن ماه محرم، خواستار آمادگی برای برپایی مراسم عزاداری با شیوه مناسب و رعایت دستور العمل های بهداشتی شد و از خطبا و سخنرانان خواست شبکه های اجتماعی برای احیای این مناسبت استفاده کنند.

وی از کادر پزشکی که تلاش های بسیاری را مبذول خواهد داشت و بار سنگینی را در موسم عزاداری حسینی تحمل خواهد کرد، تشکر و قدردانی نمود.

مخالف سرکوب تظاهرات کنندگان هستیم

حجت الاسلام و المسلمین قپانچی با سرکوب تظاهرات کنندگان مسالمت آمیز در بغداد مخالفت کرد و گفت: این فارغ التحصیلان خواستار حقوق خود هستند که مورد سرکوب واقع شدند، لذا این این اقدام پذیرفتنی نیست و خلاف آزادی بیان است. ما به نیرو های امنیتی احترام می گذاریم، امّا دولت باید موضع درستی اتخاذ کند و به جای سرکوب خواسته های آنان را بررسی نماید.

تروریست ها و عناصر رژیم صدام نباید از زندان آزاد شوند

خطیب جمعه نجف اشرف در خصوص فراخوان برای آزادی زندانیان برای کاهش تجمع و جلوگیری از شیوع کرونا در زندان گفت: این فراخوان مورد قبول است، به شرطی که تروریست ها و عناصر سرکوبگر رژیم صدام را شامل نشود.

آمریکا در آستانه فروپاشی است و شاهد نابودی دولتی خونخوار هستیم

وی در خصوص اوضاع بین المللی با اشاره به اینکه آمریکا در ماه گذشته با ۸۴۶ میلیارد دلار کمبود بودجه مواجه شد، همچنین در آمریکا آشوب داخلی برپا شده و ارتش اقدام به سرکوب تظاهرات کنندگان کرده و روابط سیاسی آن با اروپا، چین و روسیه قطع شده است، گفت: آمریکا در آستانی فروپاشی بزرگ قرار دارد و تمامی شاخص ها بر نابودی خونریزترین و وحشی ترین کشور، دلالت دارند.

روند عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی و رژیم آل سعود، تمامی خطوط قرمز را رد کرده است

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی در بخش دیگر خطبه تأکید کرد: روند عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی و رژیم آل سعود، تمامی خطوط قرمز را رد کرده و به حدّی رسیده که ما مقاله ای به قلم رئیس دانشگاه دینی فقه تطبیقی که بزرگترین دانشگاه عربستان سعودی می خوانیم که عنوان آن "یهودیان شبه جزیره عربستان و آزار و اذیت محمد به دست آنها» است. این مقاله حضرت محمد (ص) را دشمن یهود معرفی کرده و می گوید: یهودیان هزاران سال ساکن شبه جزیره بوده اند و به اسکان دوباره یهودی ها در مکه و مدینه دعوت می کند.

وی مطالب این مقاله را که دعوت به عادی سازی روابط با صهیونیست هاست را محکوم کرد و ملت ها را به بیداری بیشتر و هوشیاری نسبت به نیرنگ های رژیم صهیونیستی دعوت کرد.

ازدواج حضرت امیرالمؤمنین(ع) و حضرت زهرا(س) به دستور خداوند متعال انجام گرفت

امام جمعه نجف اشرف در خطبه دینی به ازدواج پر خیر و برکت دو نور حضرت امیرالمؤمنین (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) اشاره کرد و گفت: این ازدواج به دستور خداوند متعال انجام گرفت.

وی همچنین به سالروز شهادت امام محمد باقر (علیه السلام) اشاره کرد و افزود: اهل بیت (علیهم السلام) توسط حاکمان ستمگر به شهادت رسیدند و حکومت هایی که آمیخته به خون اهل بیت (ع) هستند، نمی توانند مقدس باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
    0 0
    فروپاش آمریکا از سال ۱۵ خرداد ۴۲ شروع شد و تاکنون ادامه دارد
  • IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
    2 0
    به حول و قوه الهی