جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قپانچی  امام جمعه نجف اشرف

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف افتتاح سفارت مجازی اسرائیل در عراق را محکوم کرد و گفت: ملت ما هرگز اسرائیل را نخواهد پذیرفت و روابط خود را عادی نخواهد کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف افتتاح سفارت مجازی اسرائیل در عراق را محکوم کرد و گفت: ملت ما هرگز اسرائیل را نخواهد پذیرفت و روابط خود را عادی نخواهد کرد.

وی از رسانه های عراقی خواست با احساسات ملت حسینی تعامل داشته باشند و دولت عراق را به حمایت از کادر پزشکی دعوت کرد.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی در سخنرانی هفتگی خود که از فضای مجاز پخش شد، با بیان اینکه روز به روز بر اراده، عشق و آگاهی حسینی ملت ما افزوده می شود، از عملکرد ملت عراق در برگزاری شعائر حسینی تشکر و قدردانی کرد و گفت: من به این عملکرد افتخار می کنم.

امام جمعه نجف اشرف افزود: در روز دهم محرم، ملت ما در مراسم هروله "طویریج" حماسه ای خواهند آفرید که نظیر آن در جهان نیست و آنان با این عزاداری تروریسم و تمامی انواع جنگ نرم فرهنگی و اخلاقی را به چالش می کشاند و به جهانیان می گوید که ما حسینی هستیم و حسینی باقی خواهیم ماند و با تمامی توطئه های جهان مقابله می کنیم و هرگز دست از حسین (ع) برنخواهیم داشت و هرگز هیچ نگرانی اراده ملت عراق را تضعیف نخواهد کرد.

وی در همین راستا اشاره کرد:ما از رسانه های عراق توقع داریم که شعائر حسینی را بیشتر پوشش بدهند و با ملت حسینی تعامل داشته باشد. شبکه های عربی با نهضت حسینی هم نوا شده اند.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی در بخش دیگر سخنان خود، افتتاح سفارت مجازی اسرائیل در عراق که از سوی وزیر امور خارجه این رژیم عنوان شد و وی ابراز امیدواری کرد که عراق به روند عادی سازی روابط بپیوندد را محکوم کرد و در پاسخ به این اظهارات اسرائیلی گفت: هرگز و هزار بار هرگز! این آرزو به شکست خواهد انجامید و عراق هرگز عادی سازی روابط با اسرائیل را نخواهد پذیرفت. ملت ما علوی و حسینی باقی خواهد ماند و خواری و ذلّت را نمی پذیرد و هرگز اسرائیل را نخواهد پذیرفت.

وی تجاوز به کادر پزشکی را محکوم کرد و از دولت خواست از آنان حمایت کند و افزود: کادر پزشکی شایسته احترام و افتخار است، چرا که در این روزها با ویروس کرونا مقابله می کنند و در راه سلامت بیماران جان خود را از دست می دهند.

خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه دینی به فضیلت و کرامت اصحاب امام حسین (ع) اشاره کرد و گفت: یاران امام حسین (ع) در شرایط بسیار سخت ماندن در کنار امام (ع) را انتخاب کردند و همین مسئله آنان را از سروران شهدا در دنیا و آخرت قرار داد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha