شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی طی سخنانی از دولت عراق خواست برای زیارت اربعین، مرز ها را به روی زائران امام حسین (ع) در سرتاسر جهان بگشاید.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف طی سخنانی از دولت عراق خواست برای زیارت اربعین، مرز ها را به روی زائران امام حسین (ع) در سرتاسر جهان بگشاید.

وی کمیته های پزشکی را به بررسی پدیده عدم شیوع ویروس در زیارت های میلیونی حرم اهل بیت (علیهم السلام) دعوت کرد.

امام جمعه نجف اشرف در واکنش به این مسئله که "مشکلاتی که مانع باز شدن مرزها می شود، مشکل هدر دادن پول است"، گفت: دین نظریه ای متفاوت از نظریات اقتصادی موجود مطرح می کند و آن این آیه است که می فرماید:« وما انفقتم من شئ فهو یخلفه» (هر چه را انفاق کردید عوضش را او می‏ دهد ).

انفاق در تعظیم شعائر دینی موجب افزایش مال و دفع بلا و مایه خیر و برکت است

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی تصریح کرد: در مفهوم دینی، انفاق در تعظیم شعائر دینی موجب افزایش مال و دفع بلا و مایه خیر و برکت است. جهانیان میلیارد ها دلار در کریسمس هزینه می کنند و هیچ کس از آنها اشکال نمی گیرد.

کمیته های پزشکی پدیده عدم شیوع ویروس در زیارت های میلیونی را بررسی کنند

وی در خصوص مشکل دیگری که برای زیارت اربعین مطرح می شود و آن شیوع ویروس کروناست، از کمیته های پزشکی جهان خواست این پدیده و معجزه عدم شیوع ویروس در زیارت های میلیونی که در نجف اشرف، کربلا و سایر زیارتگاه های اهل بیت (ع) برگزار می شود، مورد بررسی و تحلیل قرار دهند. ما این پدیده را برکت اهل بیت (ع) تفسیر می کنیم.

زیارت اربعین یک تجربه حیاتی برای کشور است

امام جمعه نجف اشرف در خصوص مشکل سوم که تعطیلی کشور عنوان می شود، اشاره کرد: زیارت اربعین یک تجربه حیاتی برای کشور در تمامی جزئیات اداری، امنیتی، بهداشتی و خدماتی به شمار می رود و به مثابه احیا و بنای قابلیت های اجزای کشور است.

تعظیم شعائر الهی، تقریب ملت ها، تربیت اخلاقی و اعتقادی از دستاورد اربعین

وی از جمله دستاورد های این زیارت را تعظیم شعائر الهی، تقریب و نزدیکی میان ملت ها، همکاری، تربیت اخلاقی و اعتقادی، برجسته شدن قدرت شیعه در برابر جهان و اظهار قدرت، استقرار و سرزندگی ملت عراق برشمرد.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی در بخش دیگر سخنان خود تقوا و طاعت را از خصوصیات شیعه دانست و افزود: شیعیان پیروان اهل بیت (ع) بوده و از ائمه (ع) اطاعت می کنند و در موضع فقهی یا سیاسی حق امام عصر (عج) را به جای می آورند.

وی در پایان بیان داشت: من معتقدم که جنگ علیه اهل بیت (علیهم السلام) تنها به این دلیل است که آنها بندگان سیاستمدار و درهای ایمان و رحمت هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha