شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قبانچی اظهارات نماینده سازمان ملل متحد در عراق را مبنی بر دعوت به تجزیه عراق محکوم کرد و گفت: آشوب کربلا تلاش کرد که فضای معنوی حرم را بر هم بزند، امّا باعث شد نقاب از چهره این گروه ها کنار برود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف طی سخنانی اظهارات نماینده سازمان ملل متحد در عراق را مبنی بر دعوت به تجزیه عراق محکوم کرد و  گفت: حوادث و آشوب کربلا تلاش کرد که فضای معنوی حرم را بر هم بزند، امّا باعث شد نقاب از چهره این گروه ها کنار برود.

راه حل عراق رجوع به قانون اساسی و مشارکت در انتخابات است

وی در خصوص اظهارات نماینده سازمان ملل متحد مبنی بر اینکه راه حل بحران عراق، تقسیم آن به سه اقلیم است، تأکید کرد: این راه حل نیست، بلکه دیدگاه نادرستی است، امّا راه حل حقیقی رجوع به قانون اساسی و مشارکت در انتخابات شفاف و مشارکت گسترده تمامی اقشار ملت در انتخابات است.

امام جمعه نجف اشرف ادامه داد: امروز در تمامی کشور های جهان اقشار و قومیت های مختلف وجود دارد، امّا هیچ فراخوانی به تجزیه و تقسیم داده نمی شود، پس چرا در عراق دعوت به تقسیم می شود، لذا این راه حل نماینده سازمان ملل، اگر با غرض ورزی و اهداف دیگر نباشد، دیدگاه نادرستی است. از نظر ما راه حل دعوت به انتخاباتی است که در آن همگی شرکت کنند.

تمدن مادّی غربی در بحران به سر می برد و  در آستانه فروپاشی و نابودی است

وی در بخش دیگر سخنان خود به اظهارات امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه مبنی بر اینکه اسلام در بحران به سر می برد، اشاره کرد و گفت: این سخن عجیبی است؛ چرا که امروز این غرب است که در بحران زندگی می کند و تمدن مادّی غربی در بحران به سر می برد و  در آستانه فروپاشی و نابودی است، در حالی اسلام در حال سعود و گسترش جهانی است.

دستان بیگانه به دنبال فروپاشی وحدت اسلامی است

خطیب جمعه نجف اشرف تصریح کرد: اسلام در آغاز پیشرفت جهانی قرار دارد و طبیعتاً در مسیر پیشرفت، لغزش ها و موانعی وجود دارد. اگر دست های بیگانه نبود، در میان ملت های اسلامی مشکلات به وجود نمی آمد و این دستان بیگانه است به دنبال فروپاشی وحدت اسلامی است و در پشت پرده تمامی مشکلات قرار دارد.

یکی از نشانه های تقوا زیارت اهل بیت (علیهم السلام) است

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی در بخشی از سخنان خود، یکی از نشانه های تقوا را زیارت اهل بیت (علیهم السلام) دانست و به آیه شریفه (قل لا اسالکم علیه اجرا الا المودة فی القربی)  اشاره کرد و گفت: حضرت نبی اکرم (ص) فرمودند که اهل بیت (ع) همان فاطمه، علی، حسن و حسین (علیهم السلام) هستند و برخی از فقها رفتن به زیارت امام حسین (ع) را واجب می دانند حتی اگر یک بار در عمر باشد.

زیارت اربعین از یک پدیده داخلی به یک اسطوره جهانی تبدیل شده

وی در خصوص پیاده روی اربعین به نکاتی اشاره کرد:

اول: ملت عراق، ملتی حسینی هستند و در روز اربعین امسال و در این شرایط خاص، حضور ۱۴ میلیون و نیم زائر به ثبت رسید.

دوم : تمامی موانع ملت عراق را از وحدت در سایه زیارت امام حسین (ع) باز نمی دارد.

سوم: زیارت اربعین از یک پدیده داخلی به یک اسطوره جهانی تبدیل شده، به گونه ای که نماینده پارلمان کانادا از اربعین و امام حسین (ع) سخن می گفت.

آنچه در اربعین اتفاق می افتد یک عمل الهی است و از محاسبات بشری خارج است.

چهارم: تشکر از نیرو های امنیتی، خدماتی، ملت، موکب ها و عشایر در برگزاری این زیارت بزرگ.

حوادث کربلا نقاب از چهره حقیقی آشوبگران برداشت

امام جمعه نجف اشرف در اشاره به حوادث کربلا، گفت: آشوبی که در کربلا برپا شد با هدف دور کردن توجهات از فضای معنوی کربلا بود، امّا به شکست انجامید و قدرت عراق را به گسترش امنیت و محافظت و دفاع از مقدسات واداشت. این حوادث و آشوب نقاب از چهره حقیقی این گروه ها برداشت و عشایر از آنان برائت جستند.

وی به انتفاضه ماه صفر در سال ۱۹۷۷ میلادی که رژیم بعثی با هواپیماها و تانک ها آن را سرکوب کرد، اشاره نمود و افزود: آن خون ها عراق را به این مشارکت میلیونی رساند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha