جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قبانچی گفت: دولت عراق به خاطر ممانعت از ورود شمار زیادی از زائران اربعین، بسیار مقصر است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف طی سخنانی با بیان اینکه دولت عراق به خاطر ممانعت از ورود شمار زیادی از زائران اربعین، بسیار مقصر است، مسئولیت نفوذ داعش به عراق را بر عهده نیروهای آمریکایی دانست.

وی با اشاره به اینکه ملت عراق منتظر حضور میلیون ها زائر در زیارت اربعین بود، از صدور مجوز حضور بیش از ۳۷ کشور در زیارت اربعین از سوی عراق تشکر کرد و همچنین گفت: دولت عراق بسیار مقصر است؛ چراکه اجازه نداد شمار زیادی از زائران اربعین وارد کشور شوند، این در حالی است که با اجرای دستورالعمل بهداشتی، می توانست امکان حضور آنان را فراهم کند.

آمریکا در عراق شکست خواهد خورد، همچنان که در افغانستان شکست خورد

امام جمعه نجف اشرف در بخش دیگر سخنان خود، نیروهای آمریکایی را به دلیل اجازه نفوذ عناصر داعش به خاک عراق در مرز سوریه محکوم کرد و بیان داشت: آمریکا مسئول هر خونی است که در عراق ریخته می شود.

وی تأکید کرد: آمریکایی ها بدانند که دیگر هیچ بازگشتی برای داعش وجود ندارد و نیرو های ما در کمین هستند و آمریکا در عراق شکست خواهد خورد، همچنان که در افغانستان شکست خورد.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی در بخش دیگر سخنان به انتفاضه صفر سال ۱۹۷۷ میلادی که با ممانعت رژیم بعث از زیارت امام حسین (علیه السلام) آغاز شد، اشاره کرد و گفت: ما مدیون نسل های گذشته هستیم و پیروزی که امروز در زیارت اربعین تحقق می یابد، به برکت همان خون ها و جانفشانی هاست. ما مدیون هیئت ها و موکب های حسینی و فرماندهانی هستیم که این انتفاضه را رهبری کردند.

وی افزود: امروز مسئولیت همگی ما این است که پدیده اربعین را از سطح داخلی به سطح جهانی برسانیم.

خطیب جمعه نجف اشرف به ویژگی های زیارت اربعین پرداخت و جهانی بودن، مدیریت آن از سوی ملت، روحیه جانفشانی، به چالش کشیدن خطرها، از خود گذشتگی و ارزش های اخلاقی را از جمله آن ویژگی ها برشمرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha