پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قبانچی رؤسای پنجگانه عراق را به برگزاری نشست برای حل بحران انتخابات دعوت کرد و مسئولیت انفجار مساجد شیعه افغانستان را متوجه طالبان دانست.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف رؤسای پنجگانه عراق را به برگزاری نشست برای حل بحران انتخابات دعوت کرد و مسئولیت انفجار مساجد شیعه افغانستان را متوجه طالبان دانست.

وی با تأکید بر اینکه ما بعد از انتخابات هرگز به بن بست نخواهیم رسید، گفت: تجربه انتخابات علی رغم اشتباهاتی که در آن هست، موفقیت آمیز بوده است.

کمیساریای انتخابات نتیجه سالم و بی طرفانه را اعلام کند

 حجت الاسلام و المسلمین قبانچی در همین راستا، رؤسای پنجگانه عراق (نخست وزیر، رئیس جمهور، رئیس پارلمان، رئیس دستگاه قضایی، رئیس کمیساریای انتخابات) را به برگزاری نشست اضطراری برای حل بحران انتخابات دعوت کرد و افزود: ملت و تظاهرات کنندگان منتظر اعلام نتایج صادقه و بی طرف از سوی کمیساریای انتخابات هستند.

محکومیت انفجار مساجد شیعیان افغانستان

امام جمعه نجف اشرف در بخش دیگر سخنان خود انفجار های افغانستان که شیعیان را هدف قرار می دهد را محکوم کرد و مسئولیت هدف قرار گرفتن شیعیان را متوجه طالبان دانست.

وی تصریح کرد: اگر به این مسئله رسیدگی نکنند، موضع سیاسی نسبت به دولت افغانستان تغییر خواهد کرد.

خطیب جمعه نجف اشرف به سالروز ولادت حضرت نبی اکرم (ص) و حضرت امام جعفر صادق (ع) و هفته وحدت اسلامی اشاره کرد و گفت: عراق زیباترین تجربه را در وحدت دینی و سیاسی ارائه داده است.

وی ادامه داد: ما به طایفه گری که می خواست عراقی ها در جنگی بی پایان با یکدیگر بجنگند، پایان دادیم و همچنین داعش و فتنه ها را از بین بردیم.

زیارت اربعین زیباترین تصاویر وحدت را به نمایش گذاشت

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی بیان داشت: زیارت اربعین زیباترین تصاویر وحدت را به نمایش گذاشت و دیدیم که اهل سنت از بغداد و بصره به زائران امام حسین (علیه السلام) خدمات ارائه دادند، همچنین مسیحیان در زیارت مشارکت داشته و به زائران اربعین خدمت رسانی کردند.

مسئله وحدت یک پروژه قرآنی است

وی وحدت را یک مسئله قرآنی دانست که به معنی عبور از اصول مذهبی هر مذهب نیست، بلکه به معنی قرار گرفتن در چارچوب واحد است.

امام جمعه نجف در پایان از احیای سالروز ولادت نبی اکرم (ص) از سوی ملت یمن علی رغم محاصره و جنگ شدید، تشکر و قدردانی کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha