جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قبانچی در خطبه های نماز جمعه، عملکرد وزارت بهداشت عراق را شکست خورده توصیف کرد و ایران را به فشار بر طالبان برای توقف کشتار شیعیان افغانستان دعوت کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه، عملکرد وزارت بهداشت عراق را شکست خورده توصیف کرد و جمهوری اسلامی ایران را به فشار بر طالبان برای توقف کشتار شیعیان و اسارت زنان در افغانستان دعوت کرد.

وی در خطبه های نماز جمعه این هفته فاجعه آتش سوزی بیمارستان امام حسین (علیه السلام) در شهر ناصریه را به خانواده های قربانیان تسلیت گفت و تأکید کرد: علمکرد وزارت بهداشت و مدیران آن نارکارآمد و ناموفق بوده است و این وزارت از سوء مدیریت رنج می برد.

مرجعیت، انتخاباتی که بر اساس قانون اساسی و شفاف باشد را تنها راه حل می داند

امام جمعه نجف اشرف در بخش دیگر خطبه با بیان اینکه عراق به چند دلیل به بیراهه نمی رود، گفت: خوبی مردم عراق، برکات اهل بیت (ع) و توجه حضرت صاحب الزمان (عج) و رهبری مرجعیت دینی از جمله این دلایل هستند. این موارد نمی گذارد که عراق به بیراهه برود و تمامی تلاش ها برای شکست این معادله موفق نبوده است.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی در واکنش به آنچه بسیاری در عدم موضع گیری مرجعیت می گویند، گفت: مرجعیت راه حل را بیان کرده و گفته که انتخاباتی که بر اساس قانون اساسی و شفاف باشد، تنها راه است و راه حلی غیر از این وجود ندارد.

از ایران می خواهیم شیعیان افغانستان را از دست وحشی گری طالبان نجات دهد

خطیب جمعه نجف اشرف در بخش دیگر خطبه نماز جمعه به تجاوز های طالبان علیه شیعیان افغانستان و کشتار و اسارت آنان در سایه سکوت جهانی اشاره کرد و گفت: جهان در برابر وحشی گری طالبان ساکت است. ما از جمهوری اسلامی ایران می خواهیم بر طالبان فشار بیاورد تا دست از کشتار شیعیان بردارد.

نظریه دینی معتقد است که موفقیت فرد و جامعه در کنار هم موجب تکامل می شود

وی در خطبه دینی با اشاره به سالگرد شهادت امام محمد باقر (ع) و حضرت مسلم بن عقیل (ع) سفیر امام حسین (ع)، به حدیث امام باقر (ع) اشاره کرد که می فرمایند: « ان اعجل الطاعة ثوابا صلة الرحم وان القوم لیکونون فجارا فیتواصلون فتنمی اموالهم و یثرون». (راستی، طاعتی که هر چه زودتر پاداشش میرسد پیوند با خویشان است و جمعی با اینکه که گنهکار باشند چون صله رحم کنند ثروتشان بیشتر گردد).

امام جمعه نجف اشرف ادامه داد: ما از این حدیث استفاده به عنوان راهکاری برای رشد بشریت در رویکرد تکامل فرد و جامعه استفاده می کنیم. نظریه غربی (منفعت گرایی) تکامل را در رشد فردی و اینکه فرد باید به دنبال منافع خود باشد، می بیند، امّا نظریه مارکسیستی معتقد است که تکامل از طریق کنار کشیدن فرد و رشد جامعه امکان پذیر است، در حالی که نظریه دینی معتقد است که موفقیت فرد و جامعه در کنار هم موجب تکامل می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمد مهدی اسلامی IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
    0 0
    اکنون سخن از زبان حال آمریکا می شنویم : گویم خبری ،ختم خبرهاست __بر هر که بخواهد شنود یک خبر راست __ در مانده و بیچاره و ناکام __شده ایم ، نیست زما ، غیر یکی نام __ هر قدرتی ار داشته ایم ، داده ایم از دست __هستیم کنون از همه پستان جهان پست __