جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه نجف اشرف

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی موفقیت حزب الله در انتخابات لبنان را تبریک گفت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف موفقیت در انتخابات لبنان را تبریک گفت و از دولت عراق خواست برای فراهم آوردن برق به دور از اراده آمریکا، راه حلی ایجاد کند.

اهانت به مرجعیت دینی محکوم است

وی اظهاراتی که از اینجا و آنجا صادر می شود و با انداختن مسئولیت ایجاد راه حل برای بن بست سیاسی، به مرجعیت دینی، به آن اهانت می کند را محکوم کرده و با آن مخالفت نمود.

امام جمعه نجف اشرف افزود: مرجعیت بالاتر از آن است که ما خواسته و اراده خود را برای آن دیکته کنیم و ما از آن می آموزیم و باید جایگاه آن حفظ شود.

وی تأکید کرد: مرجعیت با حکمت خود، عراق را نجات داد و این ما نیستیم که به مرجعیت بیاموزیم.

موفقیت حزب الله در انتخابات بعد از نبرد با غرب و اسرائیل را تبریک می گوییم

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی در خصوص انتخابات لبنان، موفقیت انتخابات بعد از نبرد شدید با طرفداران غرب و اسرائیل از یک سو و نیرو های ملّی و مقاومت از سوی دیگر را به ملت لبنان به ویژه حزب الله و جنبش امل تبریک گفت.

امام جمعه نجف اشرف در بخش دیگر سخنان خود از دولت عراق خواست برای حل بحران برق به دور از اراده آمریکا که برای واردات برق محدودیت تحمیل می کند، راه حلی ایجاد کند.

وی از دولت خواست در خصوص مشکلات مالی با ایران راه حلی ارائه دهد و برای حل این بحران بدهی های ایران را در خصوص واردات گاز و برق طی سال های گذشته را بپردازد.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی در بخش دیگر سخنان خود در خصوص رشد بشری، گفت: غرب می گوید که از هوای نفسانی اطاعت کن تا خوشبخت باشی؛ چراکه آنها معتقدند که خداوند ارتباطی با بشر ندارد و آنها را خلق کرده و رها کرده تا خودشان رشد یابند و بهترین راه برای تربیت روح، اطاعت از هوا و خواسته های نفسانی است.

وی افزود: این در حالی است که اسلام می گوید از مولایت اطاعت کند؛ چراکه اسلام معتقد است که خداوند وجود دارد و پیامبران را فرستاده است. او حاضر، نزدیک، شاهد، شنوا و اجابت کننده بوده و هر جا باشید، او با شماست و پیامبران را برای تربیت انسان فرستاده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha