جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سید صدر الدین قبانچی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قبانچی از تصویب قانون ممنوعیت و جرم انگاری عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل استقبال کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف از تصویب قانون ممنوعیت و جرم انگاری عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل استقبال کرد و با این مسئله که مسئولیت حل بن بست سیاسی به گردن مرجعیت تحمیل شود، مخالفت کرد.

وی با بیان اینکه اصل قانون جرم انگاری عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل درست است، از سید مقتدی صدر و فراکسیون صدر به خاطر ارائه این طرح تشکر و قدردانی کرد.

اقدام باید در تمدید حضور نیرو های اشغالگر در عراق قابل قبول نیست

امام جمعه نجف اشرف در خصوص تصمیم جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در تمدید ابقای نیرو های اشغالگر و وضعیت فوق العاده در عراق به مدت یک سال، آن هم به بهانه مبارزه با گروهک های ترویستی داعش، تأکید کرد: این تصمیم یک طرفه است و دولت عراق در این خصوص درخواستی نداده است.

وی با اشاره به اینکه این تصمیم غیر قانونی است، افزود: بر اساس مصوبه مجلس نمایندگان عراق، ایالات متحده آمریکا باید به حضور خود در عراق پایان دهد.

تحمیل ارائه راه حل برای بن بست سیاسی به مرجعیت درست نیست

خطیب جمعه نجف اشرف در خصوص بن بست سیاسی عراق، خواستار حل بن بست سیاسی از طریق گفتگو شد و نقدی که به مرجعیت دینی می شود و اینکه مرجعیت را مسئول ارائه راه حل برای بن بست سیاسی می دانند را محکوم کرد.

حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قبانچی تأکید کرد: این مرجعیت است که به ما می آموزد و ما چیزی به ایشان نمی آموزیم. مرجعیت نسبت به پیش بینی امور و جزئیات آن داناتر است. مرجعیت می خواهد ملت خودش به دنبال اراده و آزادی باشد، امّا هنگامی که به مرحله ناتوانی در ایجاد راه حل برسد، ورود می کند.

وی در بخش دیگر سخنان خود، اقدام ترکیه در بستن سد ها محکوم کرد و این امر باعث شده تا عراق به دلیل کمبود سطح آب، کمک بخواهد.

امام جمعه نجف اشرف از ترکیه خواست به پیمان نامه های بین المللی در ارائه سهمیه آب عراق پایبند باشد و مسئولیت خسارت هایی که به کشاورزی و محیط زیست عراق وارد می شود را متوجه ترکیه دانست و گفت: دولت عراق بیست سال است که در بنای سدّ کوتاهی کرده است.

ترور شیرین ابو عاقله خبرنگار فلسطینی محکوم است

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی در خصوص ترور شیرین ابو عاقله خبرنگار فلسطینی به ضرب گلوله صهیونیست ها، این عملیات و تجاوز صهیونیستی علیه ملت فلسطین و فعالان رسانه ای را محکوم کرد و آن را به دور از تمامی ارزش های انسانی دانست.

امام جمعه نجف اشرف در بخش دیگر سخنان خود در خصوص تربیت اولاد، گفت: فرهنگ اسلامی مسئولیت تربیت، آموزش و فرهنگ سازی فرزندان را متوجه پدر و مادر می داند، امّا فرهنگ غرب از این مسئله بی بهره است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha