شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مراسم بزرگداشت شهیدان سلیمانی و المهندس در نجف اشرف

حوزه/ مجلس اعلای اسلامی عراق مراسم بزرگداشتی را به مناسبت اولین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در شهر نجف اشرف برگزار کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، مجلس اعلای اسلامی عراق مراسم بزرگداشتی را به مناسبت اولین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در شهر نجف اشرف برگزار کرد.

در این مراسم آیت الله سید مجتبی حسینی نماینده ولی فقیه در عراق، حجت الاسلام شیخ علی نجفی نماینده آیت الله بشیر نجفی از مراجع تقلید، حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف و هادی العامری رئیس ائتلاف فتح و جمعی زیادی از مردم حضور داشتند.

نماینده ولی فقیه: خون شهیدان سلیمانی و المهندس موجب رسوایی ترامپ شد

آیت الله سید مجتبی حسینی در این مراسم سلام حضرت آیت الله خامنه ای را به ملت عراق ابلاغ کرد و گفت: ما از شهادت این دو فرمانده بسیار متأسفیم، امّا خداوند به آن دو عزّت و کرامت اعطا فرمود و دشمن ما شکست خورد و آمریکا رسوا شد. امروز ما شاهد حماسه و حضور گسترده در میدان هستیم و در مقابل دشمن درگیر جنگ داخلی است و پرچم آمریکا در این کشور به آتش کشیده شد و علیه دولت آن تظاهرات برگزار شد.

ایشان با بیان اینکه خون شهیدان سلیمانی و المهندس موجب رسوایی ترامپ و درگیری داخلی در آمریکا شد، افزود: جمهوری اسلامی ایران در کنار ملت عراق می ایستد تا سرنوشت آنها به دست خودشان باشد.

نماینده آیت الله بشیر نجفی: شهیدان سلیمانی و المهندس موجب روشنایی راه حق شدند

حجت الاسلام شیخ علی نجفی هم با اشاره به اینکه شهیدان سلیمانی و المهندس با اقدامات و موضع گیری های خود موجب روشنایی راه حق شدند، افزود: تلاش های این دو شهید تنها به عراق و ایران محدود نمی شود، بلکه خارج این دور کشور را نیز شامل شد.

وی افزود: ما با این دو شهید و تمامی شهدا عهد و پیمان ببندیم که پرچم اسلام را به دست حضرت صاحب الزمان (عج) برسانیم.

امام جمعه نجف اشرف: شاهد فروپاشی آل سعود و صهیونیست ها خواهیم بود

همچنین حجت الاسلام و المسلمین قبانچی با بیان اینکه شاهد فروپاشی آل سعود و صهیونیست ها خواهیم بود و دیگر عادی سازی روابط با اسرائیل نخواهد بود، افزود: تمامی دلایل و نشانه ها به قرار گرفتن غرب در آستانه فروپاشی اشاره دارد و ارزش ها و تمدن غربی خود را به صورت دروغی نشان داده و چهره آن آشکار شده است.

وی با اشاره به اینکه شیعه از عناصر قدرت بهره مند است و امکان فروپاشی آن وجود ندارد، گفت: اگر مرجعیت نبود، حشد الشعبی نبود و اگر حشد نبود، عراق نبود.

امام جمعه نجف اشرف از حضرت آیت الله سیستانی و عشایر، حوزه های علمیه و جمهوری اسلامی ایران به ویژه حضرت آیت الله خامنه ای تشکر و قدردانی کرد و تلاش های شهیدان سلیمانی و المهندس را در دفاع از اسلام، ارج نهاد.

رئیس ائتلاف فتح: استقرار عراق در گرو خروج اشغالگران است

هادی العامری رئیس ائتلاف فتح نیز با تأکید بر اینکه شهیدان سلیمانی و المهندس توانستند طایفه گری را پشت سر گذاشته و بر داعش پیروزی شوند، افزود: کشور با حضور اشغالگران اقتداری ندارد و استقرار کشور در گرو خروج این اشغالگران است.

وی به نقش مرجعیت دینی در حمایت از کشور در طول تاریخ اشاره کرد و گفت: مردم عراق با حضور در مراسم سالگرد فرماندهان مقاومت، مطالبه خود را از خروج اشغالگران بیان کردند.

شیخ قاسم الخاقانی مسئول سازمان حشد الشعبی در نجف اشرف با اشاره به نقش شهدا و گرایش های آنان که با ابعاد جغرافیایی در ارتباط است، گفت: انگیزه شهدا، تکلیف شرعی و انسانی و اخلاقی بود.

شیخ نصیر الزیادی به نمایندگی از گروه های حشد الشعبی گفت: وظیفه حقیقی همگی، اخراج نیرو های بیگانه از سرزمین عراق است.

همچنین در این مراسم، اعضای مجلس اعلای اسلامی، شخصیت های عشایری و حوزوی و از اعضای حشد الشعبی، نهاد های دولتی و نمایندگان احزاب سیاسی و هیئت های از استان های مختلف حضور داشتند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha