یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
سید صدرالدین قبانچی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قبانچی در خطبه های نماز جمعه از برگزاری نشست های گروه های سیاسی شیعه عراق استقبال کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه از برگزاری نشست های گروه های سیاسی شیعه عراق استقبال کرد.

وی از رؤسای فراکسیون ها و سید مقتدی صدر تشکر کرد و گفت: نشست های گروه های شیعی، موجب شادی شیعیان اهل بیت (علیهم السلام) و اهل بیت (ع) می شود و خداوند متعال رحمت و برکات خود را بر اینگونه نشست ها نازل می کند.

آیا نیرو های ائتلاف در جنگ علیه داعش کمک کردند؟

امام جمعه نجف اشرف، اظهارات ائتلاف بین المللی مبنی بر پایان مأموریت نظامی آن در عراق را مثبت ارزیابی کرد و سؤالاتی را در این خصوص مطرح کرد: آیا این نیروها که ۵ هزار نفر تخمین زده می شود، خارج می شوند؟ سرنوشت پایگاه های مجهز چه می شود؟ آیا باقی خواهد ماند؟ آیا ما به ۵ هزار مشاور نیاز داریم؟ آیا نیرو های ائتلاف در جنگ علیه داعش کمک کردند؟ آنها وقتی داعش وارد عراق شد، کجا بودند؟

عراق افغانستان نیست و دارای عناصر قدرت بزرگ مثل مرجعیت و ملت است

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی با بیان اینکه عراق می تواند از خودش حمایت کند و از خود در برابر داعش که مورد حمایت بین المللی بود، حمایت کرده است، افزود: عراق افغانستان نیست و دارای عناصر قدرت بزرگ مثل مرجعیت و ملت است.

وی در خصوص انفجار بصره، این مصیبت را به خانواده های شهدا و مجروحان و اهالی بصره تسلیت گفت و خواستار هوشیاری بیشتر شد تا اینگونه جنایت ها تکرار نشود.

انتقاد از اداره نمایشگاه کتاب بغداد توسط عناصر غیر اسلامی و منادیان عادی سازی روابط

خطیب جمعه نجف اشرف در بخش دیگر خطبه نماز جمعه به برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب در بغداد اشاره کرد و گفت: این اقدام با اشتباهات مختلفی همراه بوده و آن اینکه این نمایشگاه در دست عناصر غیر اسلامی قرار دارد و نویسندگانی که به عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل دعوت می کنند، در آن حضور دارند و عناصری جذب شدند که عادی سازی را تأیید می کنند.

وی با بیان اینکه چند دولت اسلامی و چند نفر از علمای اسلامی و نمایندگان تمدن ما در این نمایشگاه شرکت کردند؟، مسئولیت حمایت از هویت ملت را متوجه دولت دانست.

حضرت زینب (س)، یک الگو برای زنان در رشد بشری است

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی در خطبه دینی به ولادت حضرت عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) اشاره کرد و بیان داشت: حضرت زینب (س)، یک الگو برای زنان در رشد بشری است.

وی تصریح کرد: زن در اسلام از نقش قهرمانانه، تسلیم در برابر قدر الهی، دیدگاه مثبت نسبت به آنچه خداوند مقدر کرده و نسبت به علم و فقاهت دارد و این اموری است که حضرت زینب (س) و حضرت فاطمه زهرا (س) از آن بهره مند بودند. ما افتخار می کنیم که در دین و مذهب ما اینچنین زنانی وجود دارند.

در غرب برای جایگاه زن، مفهوم وفاداری و ایثار، وجود ندارد.

امام جمعه نجف اشرف در پایان گفت: در غرب برای جایگاه زن، مفهوم وفاداری و ایثار و مشارکت در مسئولیت ها، وجود ندارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha