شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سید صدر الدین قبانچی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی در خصوص فلسطین گفت: تا دیروز تعداد شهدا به ۱۸۲۰۵ شهید و بیش از ۵۰۰۰۰ هزار مجروح رسید و مقاومت و استواری و رشادت ها به طرز شگفت انگیزی ادامه دارد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خصوص غزه و فلسطین گفت: تا دیروز تعداد شهدا به ۱۸۲۰۵ شهید و بیش از ۵۰۰۰۰ هزار مجروح رسید و مقاومت و استواری و رشادت ها به طرز شگفت انگیزی ادامه دارد.

وی افزود: در موضوع فلسطین تحولاتی وجود دارد که اینها هستند؛ اول، وتوی آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل در مورد آتش بس در غزه، با رای دادن ۱۳ کشور به این آتش بس است. دوم، موافقت کنگره آمریکا با بررسی و تحقیق درخصوص پرونده بایدن است.

امام جمعه نجف اشرف در مورد ساخت و ساز  پل‌های الزهرا (سلام الله علیها) اشاره کرد: ساخت پل‌های الزهرا (سلام الله علیها) که بر اساس اظهارات مسئولان، بزرگترین پل عراق محسوب می شود، دستاوردی شگفت انگیز برای شهر مقدس نجف اشرف محسوب می شود که جا دارد از نخست وزیر و سازمان شهرسازی برای پیگیری در اجرای آن تشکر کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی در رابطه با موضوعی در خصوص بحران کارگران بهداشت گفت: مدیریت شهرسازی و شهرداری ها باید تمام تلاش خود را برای حل مشکل کارگران نظافتی به کار گیرند، زیرا شهر مقدس نجف اشرف باید دارای نمای زیبایی برای زائران باشد.

بدون حضور مرجعیت، موفقیت سیاسی ما در عراق نابود می شد

خطیب جمعه نجف اشرف در ادامه به مجموعه ای از درس های رشد انسانی با عنوان (امت و امامت) پرداخت و بیان داشت: همانطور که در ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) به سر می بریم، خطبه فدکیه ایشان در موضوع (امت و امامت) را یاد آور می شویم که در آن حضرت زهرا (س) فرمود: «خداوند اطاعت ما را نظام و سامانی برای آئین اسلام و امامت ما را امانی از تفرقه و اختلاف قرار داده است.»(دلائل الامامة، ص ۳۳)

وی اشاره کرد: نظریه دینی به دو رکن امت و امامت بستگی دارد؛ چرا که امت باید امام داشته باشد، در حالی که نظریه غربی منکر امامت بوده و تنها معتقد به تکیه بر امت است.

امام جمعه نجف اشرف تأکید کرد: بنابراین تعرض و جسارت به حضرت زهرا (سلام الله علیها) تعرض به یکی از ارکان اسلام که همان امامت است بود.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی در پایان تصریح کرد: اگر امامت و نائب آنها نبودند، امت اسلام از بین می رفت، تشیع و شیعه به پایان می رسید و موفقیت سیاسی ما در عراق بدون مرجعیت نابود می شد. مرجعیت دینی نقش مهمی در عبور عراق از مصیبت ها و تنگنا های سیاسی داشته است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha