شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قبانچی چارچوب هماهنگی (گروه های سیاسی شیعه)، جریان صدر و احزاب مستقل را به مذاکره و گفتگو، دعوت کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف چارچوب هماهنگی (گروه های سیاسی شیعه)، جریان صدر و احزاب مستقل را به مذاکره و گفتگو و حل مشکلات به دور از دخالت های خارجی، دعوت کرد.

وی به افزایش قیمت نفت در بازار جهانی و رسیدن قیمت هر بشکه به ۱۱۶ دلار اشاره کرد و توافقنامه عراق در فروش ۱۰ هزار بشکه نفت به قیمت ۱۵ دلار، به اردن را محکوم کرد و گفت: فرزندان عراق به دست اردنی ها مورد تعرض قرار می گیرند و با آنها با ملت ما برخورد طایفه گرایانه دارند.

امام جمعه نجف اشرف در بخش دیگر سخنان خود به سالگرد ارتحال امام خمینی و شهادت شهید سید محمد صادق صدر و سالگرد رحلت آیت الله حکیم اشاره کرد.

حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قبانچی در همین راستا به حدیثی از امام عسکری (علیه السلام) اشاره کرد که می فرمایند: « لَولا مَن یَبقی بَعدَ غَیبَةِ قائمِنا علیه السلام مِنَ العُلَماءِ الدّاعینَ إلَیهِ ، و الدالّینَ عَلَیهِ ، و الذابّینَ عَن دینِهِ بِحُجَجِ اللّه ِ ، و المُنقِذینَ لِضُعَفاءِ عِبادِ اللّه ِ مِن شِباکِ إبلیسَ و مَرَدَتِهِ ، و مِن فِخاخِ النَّواصِبِ ، لَما بَقِیَ أحَدٌ إلاّ ارتَدَّ عَن دینِ اللّه ِ» .( اگر بعد از غیبت قائم ما علیه السلام نبود وجود علمایی که به سوی او می خوانند و به وجود او رهنمون می شوند و با حجتهای الهی از دین او دفاع می کنند و بندگان ناتوان خدا را از دامهای ابلیس و پیروان او می رهانند، بی گمان همه مردم از دین خدا برمی گشتند).

فقها، همان کسانی هستند که مذهب و امت اسلامی را حفظ کردند

وی بیان داشت: فقها، همان کسانی هستند که مذهب و امت اسلامی را حفظ کردند و مغول را در عراق متوقف کردند و انقلاب امام خمینی نقطه عطف تاریخی را به وجود آورد.

خطیب جمعه نجف اشرف با بیان اینکه دشمن راز قدرت ما که همان مرجعیت است را می داند، گفت: این همان چیزی است که آیت الله سیستانی بعد از پیروزی بر داعش بیان کردند و امروز برای پایین آوردن جایگاه مرجعیت دینی، با اسلوب های مختلف آن را مورد هدف قرار می دهند.

اسلام راه رسیدن به سعادت را در اصلاح نفس می داند

وی در بخش دیگر سخنان خود با موضوع "از کجا شروع کنیم"، گفت: اسلام معتقد است که انسان برای رسیدن به سعادت، باید از اصلاح نفس شروع کند، امّا تمدن غربی می گوید که از اصلاح دیگران شروع نماید.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی به حدیثی از پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله وسلم) اشاره کرد که می فرمایند: «لا یؤمن احدکم حتی یحب لاخیه ما یحب لنفسه..»،( هیچ یک از شما ایمان نمی آورد، مگر اینکه آنچه برای خود دوست دارد، برای برادرش هم دوست داشته باشد).

وی در همین راستا به حدیثی از حضرت امیرالمومنین (علیه السلام) اشاره کرد که می فرمایند: «من اصلح ما بینه بین الله اصلح الله مابینه وبین الناس»، (هر کس رابطه خود را خدا اصلاح کند، خداوند رابطه او با مردم را اصلاح می کند).

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha