شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف

حوزه/ حجت‌الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قبانچی گفت: امروز در حالی که غرب در شوک به سر می برد، شاهد واکنش فرهنگی علیه غرب هستیم.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف و عضو هیئت رئیسه مجلس اعلای اسلامی عراق در نشست مجمع عمومی این مجلس در نجف اشرف گفت: امروز در حالی که غرب در شوک به سر می‌برد، شاهد واکنش فرهنگی علیه غرب هستیم.

وی اشاره کرد: امام خمینی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، مفهوم صدور انقلاب را مطرح کرد و در نتیجه آن، تغییراتی زیادی در سطح نظام‌ها و ملت های منطقه به وجود آمد.

عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی عراق تصریح کرد: امروز شاهد جنبش های مردمی در منطقه هستیم و روزشمار آزادی ملت‌ها آغاز شده است.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی در همین راستا با تأکید بر اینکه سفر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به منطقه با هدف جلوگیری از انتشار و گسترش انقلاب اسلامی و ورود آن به میان ملت‌ها و حفظ سلطه‌گری آمریکا بر خاورمیانه بوده است، افزود: این نشان می دهد که جهان اسلام به ویژه شیعه اهل بیت (علیهم السلام) وارد یک ضد حمله شده است.

وی به بحران‌های سختی که اروپا و غرب در سطح انرژی، غذا و افزایش قیمت گرفتار است اشاره کرد و گفت: جهان منتظر منجی است تا آن را از بحران‌ها رها سازد.

امام جمعه نجف اشرف با اشاره به اینکه ما دچار عقب ماندگی نیستیم و باید به جایگاه سیاسی و تمدنی خود افتخار کنیم، افزود: اروپا در آستانه فروپاشی است.

وی در پایان شرایط شخصیت یک فرد برای رهبری جامعه را سلامت در موضع گیری، ارائه برنامه و راه حل و انتخاب ساز و کاری که با عصر حاضر همسو باشد و با نیاز جامعه سازگار باشد، برشمرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • کاظم IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    0 0
    اللهم احفظ ثورتنا
  • . IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
    0 1
    راس میگه