شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 1081421
۲۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۵
حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قبانچی تأکید کرد: فریاد ندای اسلام مبنی بر روز جهانی قدس، مؤید این است که فلسطینیان مسئله اصلی همه مسلمانان است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف طی سخنانی تأکید کرد: فریاد ندای اسلام مبنی بر روز جهانی قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، مؤید این است که فلسطینیان مسئله اصلی همه مسلمانان است.

وی اشاره کرد: مشکل ما با یهودیان نیست، بلکه با پروژه صهیونیستی است که هدف آن سلطه گری و هیمنه بر جهان است و روز قدس برای مقابله با این پروژه خطرناک و بسیج مسلمانان انتخاب شده است.

اسرائیل در آستانه شکست است

امام جمعه نجف اشرف بیان داشت: ما به سمت آزادسازی بیت المقدس و مسجد الاقصی حرکت می کنیم و اسرائیل در آستانه شکست است.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی در خصوص تحولات سیاسی در جهان تصریح کرد: امروز جهان به سمت بیداری پیش می رود، چرا که بعد از مسئله روسیه و اوکراین، چین وارد خط شد، سپس بحث اروپا پیش آمد که در آخرین بیانیه مکرون که در آن گفته بود اروپا باید از چنگ آمریکا خارج شود. این یک تغییر خطرناک در سیاست جهانی است.

جهان امروز به سوی اسلام می رود و برای عدل الهی آماده می شود

وی ادامه داد: جهان امروز به سوی اسلام می رود و برای عدل الهی آماده می شود. به گونه ای که یکی از کشیش های آمریکایی که (هیلاری هگی) نام دارد، اسلام آوردن خود را اعلام کرد و نام خود را به (سعید عبداللطیف) تغییر داد که در رسانه ها و مطبوعات آمریکا سر و صدا به پا کرد.

خطیب جمعه نجف اشرف در بخش دیگر سخنان خود گفت: دعا فقط یک حاجت نیست، بلکه راه خودسازی است و همه دعاها حامل فرهنگ و مفاهیم اسلامی ماست. دعا، کشف اراده و تعیین آن در انسان است، یعنی حرکت به سوی مقصود. دنیای مادی به رشد و تکامل انسان توجهی نمی کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha