شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قبانچی تأکید کرد: انتخابات آمریکا چهره حقیقی دموکراسی غربی را آشکار کرد و این شاید آخرین انتخابات ایالات متحده آمریکا قبل از فروپاشی آن باشد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه که به صورت مجازی ایراد شد، تأکید کرد: انتخابات آمریکا چهره حقیقی دموکراسی غربی را آشکار کرد و این شاید آخرین انتخابات ایالات متحده آمریکا قبل از فروپاشی آن باشد.

این انتخابات نقاب از چهره دموکراسی دروغین غربی ها برداشت

وی با بیان اینکه امروز تمامی جهان منتظر نتایج انتخابات آمریکاست، افزود: این انتخابات نقاب از چهره دموکراسی دروغین که غربی ها مدعی آن هستند برداشت و انتخابات به تهدید و اتهام تبدیل شد. این همان واقعیت حقیقی غرب است که بر آن سرپوش می گذارند.

شاید این آخرین جمهوری قبل از فروپاشی آمریکا باشد

امام جمعه نجف اشرف تصریح کرد: امروز ما شاهد افول ستاره آمریکا هستیم و شاید این آخرین جمهوری قبل از فروپاشی آمریکا و تبدیل آن به دولت های کوچک باشد.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی با اشاره به اینکه روزنامه های جهان امروز از فروپاشی و از هم گسستگی جامعه آمریکایی خبر می دهند، افزود: جهان به سوی رهایی پیش می رود و بدون شک اسلام می آید.

آنها از پیشروی اسلام در اروپا احساس خطر می کنند

خطیب جمعه نجف اشرف در بخش دیگر خطبه بیان داشت: امسال میلاد نبی اکرم (ص) با حملیه صلیبی به پیامبر ما همراه شد. این حمله تنها یک تفسیر دارد و آن این است که آنها از پیشروی اسلام در اروپا احساس خطر می کنند و ما اعتقاد داریم که به تحقق وعده الهی نزدیک می شویم. ما با دفاع از پیامبر اعظم (ص) از کرامت و تمدن خود دفاع می کنیم.

درگیری بشریت به نفع حق به پایان خواهد رسید

وی در خطبه دینی در خصوص دیدگاه اسلام در مورد آینده بشریت و سؤالی که جامعه شناسان، سیاستمداران و علمای دین در این خصوص مطرح می کنند، گفت: پاسخ دین این است که درگیری بشریت به نفع حق به پایان خواهد رسید و قرآن کریم در آیه  (هو الذی ارسل رسوله بالهدی ودین الحق لیظهره علی الدین کله) به این مسئله اشاره دارد و همچنین مفهوم آیه( ونرید ان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض ونجعلهم ائمة ونجعلهم الوارثین)، مؤکد این مسئله است.

ما در برابر وعده قطعی الهی هستیم و پیروزی از آن دین خداوند است

امام جمعه نجف اشرف با بیان اینکه ما در برابر وعده قطعی الهی هستیم و پیروزی از آن دین خداوند است و عدالت بر روی زمین حکم خواهد راند، تصریح کرد: امروز زمانی که ما میلاد نبی اکرم (ص) را به جهان اسلام و بشریت تبریک می گوییم، روز نزول رحمت بر روی زمین را به خودمان تبریک می گوییم.

در زمان امام صادق (ع) فرصت برای نشر شریعت اسلام و فقه اصیل فراهم آمد

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی به سالروز ولادت امام جعفر صادق (علیه السلام) که شیعه به ایشان منتسب است، اشاره کرد و گفت: در زمان امام صادق (ع) فرصت برای نشر شریعت اسلام و فقه اصیل فراهم آمد و امروز شیعه هر چه دارد از آن حضرت است.

وی افزود: ما افتخار می کنیم که به اهل بیت (علیهم السلام) که بر آنان وحی نازل شد، منسوب هستیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha