یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
سید صدرالدین قبانچی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی گفت: ائتلاف میسا از شش کشور شورای همکاری خلیج فارس به اضافه مصر، اردن و آمریکا تشکیل شده است و این یک پروژه صهیونیستی است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی در خطبه های نماز جمعه نجف اشرف که در حسینیه فاطمیه الکبری برگزار شد، گفت: دو دیدگاه از وضعیت عراق وجود دارد، دیدگاه اول، دیدگاه سیاه است که دیدگاه حزب بعث و نواصب است که معتقد است تا زمانی که این تجربه انتخاباتی باقی است، عراق آینده ای ندارد.

وی افزود: چشم انداز دیگر، روشن بینی است که آینده عراق را شکوفا می بیند، به گونه ای که مردم تجربه سیاسی خود را از طریق انتخابات آزاد، با توسعه آگاهی سیاسی مردم و افزایش آگاهی دینی انجام دهند و این در زیارت میلیونی تجسم یافته است.

امام جمعه نجف اشرف در بخش دیگر خطبه در خصوص "ائتلاف میسا" گفت: ائتلاف میسا از شش کشور شورای همکاری خلیج فارس به اضافه مصر، اردن و آمریکا تشکیل شده است و اهداف آن عبارت از حفظ امنیت برای همه این کشورها، تبادل اطلاعاتی، تبادل اقتصادی و تجاری و تبادل گردشگری مطلق است.

وی تصریح کرد: "ائتلاف میسا" پروژه ای است که با حمایت آمریکا در خدمت رژیم صهیونیستی است.

خطیب جمعه نجف اشرف در خصوص اوضاع غزه بیان داشت: وتوی آمریکایی که آمریکا برای سومین بار در پروژه الجزایر در رابطه با توقف جنگ غزه که قربانیان آن بالغ بر بیست و نه هزار شهید و چند برابر مجروح شد، استفاده کرد، نشان می دهد که آمریکا با رژیم صهیونیستی در این تجاوز مشارکت دارد.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی، در بخشی از خطبه به اتفاقات عربستان سعودی که در آن وزارت ورزش و جوانان عربستان، تیم فوتبال ورزشی الصفا را به دلیل سردادن شعارهایی در یکی از مسابقات مبنی بر محبت اهل بیت (علیهم السلام) با جریمه مالی و اداری مجازات کرد، اشاره کرد.

وی افزود: این دستور و این حکم جزایی امتداد دوران بنی امیه است که محبت اهل بیت (علیهم السلام) را مجازات می کرد.

امام جمعه نجف اشرف در خطبه دینی، شب نیمه شعبان را یاد آور شد و گفت: در این شب امام زمان ما حضرت مهدی (عج) به دنیا آمدند، شیعیان اهل بیت (علیهم السلام) از این جهت منحصر به فرد هستند که تنها امتی هستند که امامی معصوم و زنده دارند و خداوند متعال به آنان نعمت ولایت را عنایت فرمود.

وی در پایان بر استحباب زیارت امام حسین (علیه السلام) در شب مبارک نیمه شعبان تأکید کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha