یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
شیخ علی یاسین العاملی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین شیخ علی یاسین العاملی گفت: دشمن در تحمیل هیچ یک از معادلات جنایتکارانه خود موفق نخواهد شد زیرا جبهه مقاومت، لبنان را حفظ می‌کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین شیخ علی یاسین العاملی رئیس تجمع علمای صور گفت: دشمن در تحمیل هیچ یک از معادلات جنایتکارانه خود موفق نخواهد شد زیرا جبهه مقاومت، لبنان را حفظ می‌کند و در کار خود به منافع و محاسبات سیاسی این گروه و آن گروه نگاه نمی‌کند.

وی با تأکید بر اینکه باید نیروهای سه گانه لبنان (مقاومت، ارتش و ملت) مسیر هر بحرانی را تعیین کنند نه سفارتخانه‌ها یا محاسبات سیاسی خارجی، ابراز داشت: متأسفیم از برخی مدعیان حاکمیت که به دور از منافع ملی و حتی منطقه‌ای و فرقه‌ای با لحن صهیونیستی صحبت می‌کنند.

وی اظهار داشت: اشاعه این فکر از سوی بلندگوهای سفارتخانه‌ها و مدعیان حاکمیت در تریبون برخی کانال‌های مزدور که آنچه در حال وقوع می‌باشد جنگ دو سویه است و نه تجاوز اسرائیل، ماهی گرفتن از آب گل آلود است.

او افزود: پایان این تجاوز، شکست دشمن و پیروزی لبنان با نیروی‌های سه گانه (مقاومت، ارتش و ملت) می‌باشد و این امری اجتناب ناپذیر است.

حجت الاسلام والمسلمین شیخ علی یاسین با اشاره به اینکه گسترش دایره هدف گیری دشمن به مناطق مختلف لبنان و غیرنظامیان مؤید این امر است که دشمن با جنایتکاری خود می‌خواهد تمام لبنان را به عنوان یک کشور و نه فقط مقاومت را به عنوان یک جامعه از بین ببرد، تصریح کرد: افزایش دامنه جنگ در نتیجه اعتقاد دشمن به این امر است که مقاومت، انتخاب منطقه یا یک گروه در کشور نیست، بلکه انتخاب هر شهروند لبنانی و همه مردم آزاده در جهان عرب و اسلام است.

رئیس تجمع علمای صور در ادامه با بیان اینکه درخواست اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ باید متوجه رژیم صهیونیستی باشد که از زمان تصویب به آن پایبند نبوده است، تأکید کرد: آنچه صلح را در منطقه به ارمغان می‌آورد اعاده حقوق مردم است نه تجاوز.

او با تأکید بر اینکه رفتار تروریستی دشمن در کرانه باختری و نوار غزه با حمایت و مشارکت آمریکا و غرب، بشریت را برای حفظ موجودیت خود در برابر آزمون قرار می‌دهد، خاطرنشان کرد: روحیه جهاد و فداکاری مردم فلسطین همه زرادخانه‌های نظامی و جنایتکار را به زانو در آورده است و آنها با داشتن این روحیه شکست نخواهند خورد.

وی در ادامه موضع آزادانه برزیل و آفریقای جنوبی را ستود و از همه دولت‌های آزاده خواست آنها را الگوی خود قرار دهند.

او در پایان با تسلیت به مردم سوریه در تقدیم چندین شهید اظهار داشت: این کشور تا کنون حامی جبهه مقاومت بوده و از این به بعد نیز پشتیبان آن در برابر پروژه صهیونیستی - آمریکایی خواهد ماند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha