یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
شیخ علی یاسین العاملی

حوزه/ رئیس تجمع علمای صور گفت: هر کس از صحنه‌های کشتار و تروریسم صهیونیست‌ها در نوار غزه، کرانه باختری و جنوب لبنان متأثر نشود، از انسانیت برخوردار نیست.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین شیخ علی یاسین العاملی رئیس تجمع علمای صور در خطبه‌های نماز جمعه که در مسجد مدرسه علمیه شهر صور ایراد کرد، گفت: هر کس از صحنه‌های کشتار و تروریسم صهیونیست‌ها در نوار غزه، کرانه باختری و جنوب لبنان متاثر نشود و به خشم کشیده نشود، مانند بسیاری از رژیم‌های عربی و اسلامی از انسانیت برخوردار نیست. آنها اگر تمام روزگار را روزه بگیرند نمی‌توانند مشارکت خود را در قتل یک کودک غزه‌ای جبران کنند؛ غزه‌ای که نه تنها از محاصره اسرائیلی بلکه از محاصره عربی و اسلامی رنج می‌برد و آن کس که محاصره را می‌شکند همسایگان آن نیستند بلکه کشور یمن است که بسیار دورتر قرار دارد.

وی گفت: ما از ملت‌های عربی و اسلامی و آزادگان جهان می‌خواهیم که کاری که متناسب با ماه مبارک رمضان باشد انجام دهند و اگر برای جلوگیری از کشتارهای صهیونیست‌ها اقدام نمی‌کنند، دست‌کم برای جلوگیری از قحطی که باقی‌مانده‌ اهل غزه را می‌کشد، دست به کار شوند.

او ادامه داد: روزه، ایمان و تقواست و عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستیِ متجاوز و قاتل کودکان و زنان، فسق و خیانت است و باید بین روزه و معنای آن و بین عادی سازی روابط با دشمن، یکی را انتخاب کنیم؛ زیرا روزه گرفتن همراه با عادی سازی روابط، کفری ممزوج با ایمان و مشارکت با تجاوز است.

حجت الاسلام و المسلمین شیخ علی یاسین العاملی در بخشی دیگر از سخنان خود به مسائل جاری لبنان پرداخت و با اشاره به اینکه برخی از احزاب در داخل این کشور، سیاست ارعاب و دلسرد کردن را در پیش گرفته‌اند و این کارِ آنها در مسیر پیشبرد پروژه صهیونیستی - آمریکایی است، تصریح کرد: مقاومت در حال انجام وظیفه ملی خود است و این وظیفه نیاز به اجازه و رضایت کسی ندارد.

وی افزود: همه مردم لبنان از طبقه سیاسی رنج می‌برند؛ چرا که آنها پس از توافق طائف (که برای پایان دادن به جنگ داخلی لبنان بین سوریه، اسرائیل و لبنان در سال ۱۹۸۹ م در عربستان امضاء شد) اقدام به فساد و تباهی اقتصاد لبنان کرده‌اند. مردم همچنین از مدعیان حاکمیت و دنباله‌روان سفارتخانه‌ها نیز رنج می‌برند که از تلاش برای نابودی زندگی مشترک دست بر نمی‌دارند و در حال حاضر در حال ترویج ابتکارات آمریکایی و غربی هستند که به حاکمیت لبنان آسیب می‌رساند و قدرت آن را بر کل قلمرو آن محدود می‌کند.

او در ادامه با تأکید بر اینکه این میدان است که حرف خود را می‌زند و جنوب لبنان برای پیروزی در این کشمکش با دشمن صهیونیستی آماده می‌شود، خاطرنشان کرد: دشمن صهیونیستی با همه زرادخانه‌های نظامی و امنیتی خود قادر به پیشرفت و تحمیل هیچ معادله‌ای نیست.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha