دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
شیخ علی یاسین العاملی

حوزه/ حجت الاسلام شیخ علی یاسین العاملی گفت: حاج قاسم سلیمانی نقش اساسی در آرمان آزادسازی قدس داشت و او همچنان در هر قدمی که ملت در این راه بر می‌دارد حضور دارد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین شیخ علی یاسین العاملی رئیس تجمع علمای صور ضمن تسلیت شهادت زائران مزار حاج قاسم سلیمانی در کرمان به رهبری و مردم ایران گفت: تروریسم با دو چهره صهیونیستی و تکفیری مرتبط به آمریکا نمی‌تواند عزم ملت ایران را خدشه‌دار کند و این مردم همچنان مملو از رهبران حامی مظلومان و مقابله‌گر با مستکبران خواهند بود.

وی افزود: حاج قاسم سلیمانی نقش اساسی در آرمان آزادسازی قدس داشت و او همچنان در هر قدمی که ملت در این راه بر می‌دارد حضور دارد.

رئیس تجمع علمای صور تصریح کرد: دلیل همزمانی حملات رژیم صهیونیستی به عراق، سوریه، فلسطین، لبنان و ایران این است که پروژه آمریکایی-صهیونیستی در تلاش است که با شعله ور کردن منطقه، موجودیت رژیم غاصب اسرائیل را پس از هویدا شدن نزدیکی زوال آن، حفظ کند.

او با اشاره به ترور یکی از رهبران جنبش حماس در لبنان گفت: هدف قرار دادن صالح العاروری به دست اسرائیل در بیروت، حمله به حاکمیت لبنان است و ما مطمئن هستیم که مقاومت پاسخ خواهد داد و دشمن را از اقدام خود پشیمان خواهد کرد.

وی با تأکید بر اینکه همیشه شهادت یک فرمانده انگیزه بیشتری برای پیش رفتن به سوی پیروزی ایجاد می‌کند، تصریح کرد: ما به ملت فلسطین و برادران جنبش حماس به مناسبت عروج صالح العاروری و یارانش تبریک و تهنیت گفته و تأکید می‌کنیم که از دست دادن او نه تنها برای فلسطین بلکه برای همه آزادگانی که او را یک رهبر وفادار و استوار می‌دیدند ضایعه است.

او در ادامه با تأکید بر اینکه هدف‌گیری خائنانه‌ای که متوجه حشد الشعبی شد به خاطر حملات دردناک آنها به پایگاه‌های آمریکایی و مشارکتشان در عملیات طوفان الاقصی بوده است، خاطرنشان کرد: ما تسلیت خالصانه خود را به کشور عراق به ویژه نیروهای حشد الشعبی و شهدای آن عرضه داشته و اعلان می‌داریم که این کشور قلب محور مقاومت است و این گونه هدف‌گیری‌های خائنانه نمی‌تواند عراق را به عقب برگرداند بلکه راه درست خود را ادامه می‌دهد تا جایگاه خود را در جهان عرب باز یابد.

وی سپس به مسائل فلسطین پرداخته و افزود: ما به برادران خود در فلسطین اطمینان می‌دهیم که مردم لبنان مانند همه احزاب محور مقاومت، این کشور و مردم آن را رها نخواهند کرد و آنچه را امروز در اتحاد خون و شهادت می بینیم، فردا آن را پبروزی بزرگی خواهیم دید؛ پیروزی که دنیای جدیدی را بنیان می‌نهد که در آن اثری از پروژه صهیونیستی-آمریکایی نباشد؛ پروژه ای که علی رغم همه وحشیگیری و خوی تروریست مآبانه اش در برابر اراده رزمندگان مقاومت شکست خورده است.

حجت الاسلام والمسلمین العاملی در پایان تأکید کرد: سکوت غیرانسانی جهانی در قبال آنچه بر مردم ما در نوار غزه می‌گذرد، پایه و اساس جنبش‌های مردمی جهانی را می‌سازد که این نظام بین‌المللی را که در تهاجم وحشیانه تروریست‌ها مشارکت می‌کند تغییر خواهد داد؛ تهاجمی که همه را چه کودک و چه بزرگسال، چه زن و چه کهنسال، چه پزشک و چه خبرنگار را از دم تیغ می‌گذراند علاوه بر محاصره غذایی و پزشکی که جهان نظیر آن را ندیده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha