دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
رئيس "لقاء علماء صور" الشيخ علي ياسين

حوزه/ شیخ علی یاسین العاملی، گفت: لبنان بر سر دوراهی قرار دارد و ممکن است اگر مسئولان برای خروج از بحران ابتکار عمل نکنند، شاهد گسترش انفجارهای اجتماعی باشد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ علی یاسین العاملی رئیس تجمع علمای صور و منطقه آن، در خطبه نماز جمعه که در مسجد مدرسه علمیه شهر صور ایراد کرد، گفت: لبنان بر سر دوراهی قرار دارد و ممکن است اگر مسئولان برای خروج از بحران ابتکار عمل نکنند، شاهد گسترش انفجارهای اجتماعی باشد.

وی افزود: مدعیان حاکمیت با سهل انگاری، بی تدبیری و نپذیرفتن گفت‌وگو، وضعیت رکود سیاسی را تحمیل می‌کنند که به نوبه خود بحران‌های شهروندان را در پرتو تجاوزات صهیونیست‌ها و محاصره آمریکا علیه میهن پیچیده می‌کند. اگر قاعده سه گانه "ارتش، مقاومت، ملّت" نبود، مدعیان حاکمیت، فئودالیسم فرقه‌ای و منطقه‌ای را به آن باز می‌گرداندند و آن را به عصر حجر برمی‌گرداندند.

شیخ یاسین تصریح کرد: ما در فضای سالگرد تجاوز آوریل ۱۹۹۶ تاکید می کنیم که مقاومت به تنهایی قادر است حاکمیت، استقلال، آزادی و وحدت لبنان را تثبیت کند، نه قوانین بین المللی که پروژه صهیونیستی- آمریکایی آن را به ابزاری برای دستیابی به برنامه ها و اهداف توسعه طلبانه خود و سابقه بربریت، وحشیگری و تروریسم دشمن صهیونیستی تبدیل کرده است که از روزی که در منطقه کاشته شد تا آخرین تجاوز وحشیانه اش به نوار غزه، از هر نظر از تمامی خطوط قرمز قانونی، انسانی و بین المللی عبور کرده است.

رئیس تجمع علمای صور ادامه داد: ما تاکید می کنیم که روز جهانی قدس روز تجدید عهد است که قدس را که نماینده بشریت است در دستان پروژه صهیونیستی- آمریکایی که می خواهد دوران بردگان را به شیوه ای جدید بازگرداند، رها نخواهیم کرد.

وی به همه محورهای مقاومت و آزادگانی که علیرغم همه جوسازی ها و ارعاب ها در کنار مردم فلسطین ایستاده اند و تمام تلاش ممکن را انجام می دهند، درود فرستاد.

شیخ یاسین در پایان با پرسیدن دلیلی که برخی رژیم‌های عربی و اسلامی را وادار می‌کند با وجود همه کشتارهای وحشیانه در نوار غزه که باعث شرمساری بسیاری از کشورهای غربی حامی این رژیم شده است، به عادی سازی روابط با این رژیم تروریسیت ادامه دهد، سخن خود را خاتمه داد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha