شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
لبنان

حوزه/ جمعی از علما و فضلای جهان اسلام و عرب در کنفرانس "مخالفت با عادی سازی امارات" عادی سازی با رژیم اشغالگر قدس را تحریم و خواهان تشکیل "اتحادیه کشورهای مقاومت" به جای "اتحادیه عرب" شدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، کنفرانس علمی با حضور علما و اندیشمندان اسلامی به همت موسسه بین المللی عاشوراء و مرکز فکری و مطالعات راهبردی امت واحده ،شورای فلسطین و مجمع علمای مسلمانان در لبنان برگزار شد.

در این نشست علمی روحانیون و اندیشمندان از جمله حجت‌الاسلام والمسلمین حسن اختری، آیت الله شیخ عیسی قاسم، آیت الله سید مجتبی حسینی نماینده رهبر انقلاب در عراق، مفتی عراق شیخ الصمیدعی، مفتی جعفری لبنان شیخ احمد قبلان، شیخ حسان عبد الله رئیس هیئت مدیره تجمع علمای مسلمین لبنان، شیخ ماهر حمود دبیر کل اتحادیه جهانی علمای مقاومت، شیخ علی یاسین  رئیس جمعیت علمای صور، دکتر محمد حین قاسم رئیس شورای علما فلسطین در لبنان، شیخ جواد ریاض  عضو علمای شریف الازهر، شیخ بلال شعبان دبیر کل جنبش توحید اسلامی لبنان، شیخ عبد الله کتمتو نائب رئیس اتحاد علمای شام و سید فادی السید رئیس مرکز امت واحده لبنان سخن گفتند.

سخنرانان عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر صهیونیستی را جنایتی بزرگ و خیانتی در حق امت عربی و اسلامی دانستند و در پایان کنفرانس بیانیه اختتامیه توسط حسین الدیرانی از استرالیا قرائت شد.

کنفرانس امارات- عادی سازی بین تحریم و فریب

این کنفرانس علمی از طریق فضای مجازی تحت عنوان امارات- عادی سازی بین تحریم و فریب، به دعوت بنیاد بین المللی عاشورا، مرکز امت واحده، مرکز اسلام اصیل، شورای علمای فلسطین و تجمع علمای مسلمان در لبنان برگزار شد.

علمای برجسته و فاضل در این همایش در بیانیه پایانی این کنفرانس توصیه هایی را در این راستا عنوان کردند:

اولا: هر گونه عادی سازی با رژیم صهیونیستی خیانت به خداوند، رسول او و مومنان و خیانت به مقدسات و خون شهدا است. عادی سازی خطرناک تر از صلح است و جنایت فجیع اخلاقی و بشری است و خیانت اخیر امارات محکوم است؛ چرا که جنایت بزرگی است که رژیم امارات از طریق تفاهم نامه صلح و عادی سازی ننگین با رژیم صهیونیستی مرتکب شده است.

دوم: صلح به هر شیوه ای با دشمن صهیونیستی جایز نیست؛ چرا که آنها سرزمین اسلامی و عربی را اشغال کردند.

سوم: هیچ کس در هر مقام و رتبه ای که باشد حق ندارد به حلال بودن صلح با رژیم اشغالگر فتوا دهد که یک وجب از فلسطین از دست برود، چرا که تصمیم درباره فلسطین از آن تمام امت اسلامی و عربی است.

چهارم: هر گونه صلح، تجاوز به مسجد الاقصی مبارک، به سیره پیامبر(ص) و تجاوز به قبله اول پیامبر(ص) اسلام است.

خیانت علمای درباری دولت های خلیجی به آرمان فلسطین 

پنجم: توافق صلح پیامبر(ص) با یهود جزیرة العرب که علمای دربار پادشاهان کشورهای خلیج فارس به آن استناد می کنند و آن را ترویج می کنند، مثل فتوای "ابن باز" و علمای درباری دیگری که صلح با اسرائیل را با آن صلح مقایسه می کنند، قابل قبول نیست؛ چرا که یهودیان جزیره العرب شهروند بودند نه اشغالگر، اما رژیم صهیونیستی دولتش را در سرزمین عربی و اسلامی تاسیس کرد و اهالی فلسطین را کشت و آواره نمود و به مقدسات آن تجاوز کرد و قتل و اقدامات تروریستی و آواره نمودن مردم را برای خود مجاز می داند و همچنان این رژیم غاصب به تجاوزات روزانه خود به کشورهای عربی و اسلامی و ملت فلسطین  در نوار غزه و داخل فلسطین اشغالی ادامه می دهد.

علمای شرکت کننده در این کنفرانس بر جلوگیری از ورود هر خائن عادی ساز عربی اعم از مسلمان یا مفتی عرب به فلسطین یا ادای نماز در مسجد الاقصی یا هر مسجدی از مساجد فلسطین با اتفاق آرا اجماع نمودند.

همچنانچه بر وجوب آزادی فلسطین از "بحر تا نهر" و اخراج دشمن صهیونیستی از اراضی عربی و اسلامی فلسطین با نیروی مقاومت و عزم آزادگان از سراسر کشورهای عربی و اسلامی و عدم عقب نشینی از ذره ای از خاک مقدس  فلسطین اجماع کردند. و از آزادگان جهان و ملت های آزاده و سربلند خواستند تا با این عادی سازی مخالفت کنند و جنایت قبیح عادی سازی با رژیم اشغالگر را که نظام امارات مرتکب شده را از طریق راهپیمایی های اعتراض آمیز و رسانه های موجود محکوم کنند.

همچنین علما در این کنفرانس، ملت فلسطین را به مقاومت و وحدت و از بین بردن تمام توطئه هایی که هدفش تثبیت اشغال و انحلال آرمان مقدس فلسطین است، دعوت کردند و خواستار لغو اتحادیه کشورهای عرب و تشکیل اتحادیه کشورهای مقاومت شدند.   

در اختتامیه این کنفرانس، موسسه بین المللی عاشوراء و مرکز امت واحده و مرکز اسلام اصیل و شورای علمای فلسطین و تجمع علمای مسلمانان در لبنان از تمام شرکت کنندگان تشکر و قدر دانی کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha