جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عادی سازی روابط مراکش و رژیم اسرائیل

حوزه/ احزاب عربی اقدام دولت مراکش در عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را به شدّت محکوم کرد و این اقدام را در جهت خدمت رسانی به اشغالگران غاصب دانست.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، دبیرخانه عمومی کنفرانس عمومی احزاب عربی اقدام دولت مراکش در عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را به شدّت محکوم کرد و این اقدام را در جهت اجابت دیکته های آمریکا و خدمت رسانی به اشغالگران غاصب و نقض حقوق عربی و پیمان نامه های بین المللی دانست که خون شهدای فلسطین، مراکش و تمامی امت را پایمال می کند.

احزاب عربی اقدام مراکش را گامی خیانت آمیز دانست و گفت: اقدامات مشابه نظام های پادشاهی، بیانگر عمق فروپاشی داخلی این نظام ها و از بین رفتن اخلاقیات در میان آنهاست.

این احزاب با بیان اینکه این نظام های استبدادی نماینده اراده ملت های خود نیستند و ملت ها با این اقدام خیانت آمیز مخالف کردند، افزود: نظام های مرتبط با آمریکا، در جهت پروژه های خصمانه علیه امت و مسائل عادلانه آن به ویژه مسئله فلسطین قدم بر می دارند.

کنفرانس احزاب عربی اقدامات اخیر رژیم های عربی در عادی سازی روابط را دلیل اصلی عدم پیروزی مسئله فلسطین دانست و تصریح کرد: این مسئله از دهه ها پیش مورد تجارت و در معرض محاربه و محاصره قرار گرفت و علیه محور مقاومت و نیرو های مجاهد آن توطئه شد.

احزاب عربی با هر نوع عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل مخالف کرد و آن را جنایتی علیه امت و حقوق آن و ضربه بزرگی بر پهلوی ملت فلسطین توصیف کرد و بیان داشت: دولت مراکش دیگر شایستگی ریاست کمیته قدس که از کنفرانس اسلامی تشکیل شده را ندارد و در کنار کسانی که پیشتر روابط خود را عادی کردند، در ریختن خون فلسطینی ها و تشویق دشمن به استمرار طرح های شهرک سازی و پروژه معامله قرن، حذف مسئله فلسطین و تجاوز به فلسطین و جولان سوریه شریک هستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha