پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مراکش

حوزه/ کشور مراکش برای توجیه اقدام خود در عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی، بهانه و دلایلی می آورد تا با تکیه بر معیار دوگانگی خود را رو سفید نشان دهد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، کشور مراکش برای توجیه اقدام خود در عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی، بهانه و دلایلی می آورد تا با تکیه بر معیار دوگانگی، خود را رو سفید نشان دهد.

در همین راستا "ناصر بوریطه" وزیر امور خارجه مراکش با بیان اینکه عادی سازی روابط با اسرائیل با حمایت و دفاع مراکش از مسئله فلسطین تعارض ندارد، مدعی شد: دفاع از فلسطین با برقراری روابط با اسرائیل در تناقض نیست.

وی با اشاره به اینکه مذاکرات در خصوص عادی سازی روابط با اسرائیل از سال ۲۰۱۸ آغاز شده است، از اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن حاکمیت مراکش بر صحرای غربی تشکر کرد.

وزیر امور خارجه مراکش، بازیگر اصلی در روند عادی سازی روابط با اسرائیل را "محمد ششم" پادشاه مراکش دانست که در سال ۲۰۱۸ با مقامات اسرائیلی دیدار داشته و به این روند ایمان آورد. بعد از دو سال تلاش های مستمر، عادی سازی روابط انجام گرفت.

بوریطه با ادعای اینکه مراکش در طول تاریخ نقش خود را در خصوص مسئله فلسطین ثابت کرده است، اشاره کرد: این اولین برای نیست که  مراکش روابط خود را با اسرائیل برقرار می کند. مراکش همیشه از روابط خود با اسرائیل در جهت همکاری و صلح در منطقه استفاده کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha