پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حسام بدران عضو دفتر سیاسی حماس

حوزه/ حسام بدران عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس، مخالفت سعد الدین العثمانی رئیس دولت مراکش با عادی سازی روابط با اسرائیل را مثبت و در جهت حمایت از مسئله فلسطین دانست.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حسام بدران عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس، مخالفت سعد الدین العثمانی رئیس دولت مراکش با عادی سازی روابط با اسرائیل را مثبت و در جهت حمایت از مسئله فلسطین دانست.

وی در بیانیه ای گفت: از موضع سعد الدین العثمانی نخست وزیر مراکش در مخالفت با تمامی انواع عادی سازی روابط با اشغالگران تشکر و قدردانی می کنیم.

بدران افزود: این اقدام مراکش مورد احترام و تشکر فلسطینی ها و جنبش حماس است، به ویژه که مخالفت مراکش در سایه عادی سازی برخی از کشور های عربی با رژیم اشغالگر صهیونیستی انجام گرفت.

عضو دفتر سیاسی حماس، موضع العثمانی را مثبت و در جهت حمایت از مسئله فلسطین توصیف کرد و گفت: عمق روابط عربی و اسلامی یکی از مهمترین عوامل قدرت در مقابله با اشغالگران و پروژه های جنایتکارانه آنها به شمار می رود.

شایان ذکر است که سعد الدین العثمانی نخست وزیر مراکش دیروز از مخالفت کشورش با عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل خبر داد و گفت: عادی سازی روابط، انگیزه اشغالگران را برای نقض حقوق ملت فلسطین بیشتر می کند.

وی تجاوز به حقوق ملّت فلسطین را خطر قرمز کشور مراکش دانست.

مخالفت مراکش با عادی سازی روابط بعد از اعلام رسیدن اسرائیل و امارات به توافقنامه عادی سازی روابط از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا انجام گرفت که آن را توافقنامه تاریخی توصیف کرد.

این اقدام امارات با محکومیت گسترده گروه های فلسطینی مواجه شد و رهبران فلسطین آن را خیانت امارات به قدس، الاقصی و مسئله فلسطین دانستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha