پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تونس

حوزه/ جمعی از فرهیختگان و اهالی فرهنگ تونس بر همبستگی خود با مسئله فلسطین تأکید کرده و مخالفت خود را با عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی اعلام کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، جمعی از فرهیختگان و اهالی فرهنگ تونسی بر همبستگی خود با مسئله فلسطین تأکید کرده و مخالفت خود را با تمامی تلاش هایی که برای عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی از سوی کشور های عربی منطقه به ویژه امارت انجام می گیرد، اعلام کردند.

شخصیت هایی از جمعیت "هماهنگی تونسی فلسطینی" و انجمن "مطالعات ابن رشد" با مشارکت احزاب و سازمان هایی از جامعه مدنی، متفکرین و مورخین نشستی را برگزار کردند.

در این نشست بر اصول، مبانی و موضع گیری های تونس در خصوص حمایت از حقوق ملت فلسطین و مخالفت با هرگونه تلاش برای از بین بردن این حقوق از طریق طرح الحاق کرانه باختری، معامله قرن و عادی سازی روابط تأکید شد.

عبد الجلیل التمیمی: ملت تونس برای دفاع از فلسطین حاضر هستند

در همین راستا عبد الجلیل التمیمی تاریخ شناس تونسی و مدیر مرکز مطالعاتی "التمیمی" با اشاره به اینکه پیام مردان و زنان تونسی این است که آنان در میدان فکر و عمل برای دفاع از فلسطین حاضر هستند، افزود: حقیقت هایی در خصوص برخی کشور های عربی وجود دارد که مایه شرمندگی است، امّا با این وجود دیدگاه و اندیشه ما در خصوص فلسطین هرگز تغییر نخواهد کرد.

التمیمی ابراز امیدواری کرد که تونس بتواند پیامش را به همگی برساند و گفت: ما امروز جمع شدیم تا به جهان بگوییم که مسئله فلسطین برای ما ثابت است و هیچ وقت تغییر نمی کند.

احمد ونیس: ضرورت مقابله فکری با عادی سازی روابط

احمد ونیس وزیر اسبق امور خارجه تونس عادی سازی روابط فرهنگی، سیاسی، ورزشی، آکادمیک و عملی با رژیم اسرائیل را خطرناک دانست و بر ضرورت مقابله فکری با این اقدام و تمرکز بر حقوق ثابت فلسطینی ها در خصوص تعیین سرنوشت و برپایی دولت مستقل به پایتختی قدس تأکید کرد.

 عچمی الوریمی: روزی خواهد آمد که فلسطینی ها سرزمین خود را پس بگیرند

عجمی الوریمی عضو دفتر اجرای جنبش النهضه، تمامی ابعاد و علائم فرهنگی، اقتصادی و رسمی عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل را به معنی از بین رفتن آگاهی عربی، سیاسی، فکری و فرهنگی قلمداد کرد و افزود: باید با ارزش ها و مفاهیم صحیح، جوامع عربی و اسلامی را تقویت و تحکیم کرد و مسئله فلسطین را در صدر اولویت ها قرار داد تا به عنوان یک مسئله سرنوشت ساز شناخته شود.

وی ادامه داد: مسئله فلسطین باید محور تمامی جنبش های سیاسی و رسانه ای باشد و از طریق آن ملت عربی و اسلامی خواسته و اراده خود را بیان کند؛ برای اینکه حق ثابت فلسطینی در کنار سایر حقوق قرار گیرد.

عضو دفتر جنبش النهضه تصریح کرد: روزی خواهد آمد که فلسطینی ها سرزمین خود را پس گرفته و دولت خود را در این سرزمین آزاد شده تشکیل خواهند.

علی منجور: مقابله با عادی سازی روابط نیازمند آگاهی بخشی به ملت است

علی منجور متخصص در مطالعات صهیونیستی گفت: مهمترین توصیه برای توقف عادی سازی روابط با اسرائیل و مقابله با آن، آگاهی و هوشیاری است. آگاهی رهبران و ملت کشور های اسلامی، تنها از طریق فرهنگ سازی امکان پذیر است.

وی افزود: باید یک مطالعات مستمری برای تثبیت آگاهی نسل های نوجوان و تثبیت فرهنگ مقاومت با آگاهی و معرفتی که ملت های منطقه را در مسیر درست قرار می دهد، انجام گیرد.

صلاح المصری: فرهنگ مقاومت باید در تمامی کشور ها تقویت شود

صلاح المصری هماهنگ کننده "شبکه تونسی در مبارزه با عادی سازی روابط" اشاره کرد: از زمان اعلام توافقنامه عادی سازی روابط میان امارات و اسرائیل، دعوت ها برای تشکیل یک جبهه ملّی و عربی برای مقابله با موج انواع عادی سازی روابط و حمایت از فرهنگ مقاومت، بالا گرفت.

وی افزود: این موج، واکنشی است به پیروزی های بزرگی که مقاومت در مقابله با تمامی پروژه های آمریکایی و صهیونیستی تحقق بخشیده است.

المصری تصریح کرد: تلاش های امت و فعالیت های مختلف مردمی باید در جهت ریشه دار کردن فرهنگ مقاومت مردمی در تمامی کشور های عربی باشد.

این فعال تونسی با بیان اینکه عادی سازی روابط با اسرائیل بی سابقه است، بر اهمیت وحدت قدرت های ملّی در کشور های مخالف با عادی سازی روابط و فعال سازی تمامی انواع مقاومت مردمی در حمایت از ملت فلسطین تأکید کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمد مهدی اسلامی (نام مستعار) IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۸
    0 0
    از زبان نتانیاهو: ولی افسوس که ما فکری نداریم ___بجز عرعر دگر ذکری نداریم ___همیشه کارمان باشد جنایت ___بجز ارباب ندید از ما عنایت ___زنید بر فرقمان جای شکایت ____نخواهیم یافت ما هر گز هدایت .