شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سودان

حوزه/ مردم سودان در اعتراض به توافقنامه عادی سازی روابط امارات و رژیم اسرائیل در مقابل سفارت این کشور در خارطوم پایتخت سودان تظاهرات کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، مردم سودان در اعتراض به توافقنامه عادی سازی روابط امارات و رژیم اسرائیل در مقابل سفارت این کشور در خارطوم پایتخت سودان تظاهرات کردند.

شرکت کنندگان در این تجمع که از سوی تجمع حقوق، آزادی و عدالت اجتماعی سودان برگزار شده بود با سر دادن شعارهایی این توافقنامه را محکوم کردند.

سجی محمد جوان سودانی گفت: ما تظاهرات می کنیم تا ثابت کنیم که سودان در برابر عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل می ایستد و ملت های عربی و اسلامی در سرتاسر جهان هرگز اجازه عادی سازی روابط را نخواهند داد.

وی افزود: اگر دولت ها روابط خود را عادی کنند، ما هرگز به عادی سازی روابط تن نخواهیم داد و هرگز در کنار صهیونیست ها نخواهیم ایستاد؛ چراکه آنها مسلمانان را به قتل رسانده و مرتکب کشتار شدند.

محمد با بیان اینکه قدس مسئله تمامی مسلمانان است و همگی در کنار ملت فلسطین هستیم و اکنون آمدیم که بر این موضع تأکید کنیم، افزود: با هرگونه تلاش سودانی در سطح رسمی در جهت عادی سازی روابط با اسرائیل مخالف هستیم.

محمد الفضل معترض دیگر سودانی گفت: ما به عنوان جوانانی که در انقلاب دسامبر شرکت کردیم، هرگز عادی سازی روابط را نخواهیم پذیرفت.

وی اشاره کرد: طرح معامله قرن که اکنون برای تغییر خاورمیانه در حال اجراست، با شکست مواجه خواهد شد و هرگز نتیجه نخواهد رسید.

هاجر الطیب معترض دیگر گفت: ما به عنوان ملت سودان در برابر عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی می ایستیم.

این اعتراضات در پی اعلام برقراری روابط رسمی امارات و رژیم اسرائیل برگزار می شود و رهبران فلسطینی این اقدام امارات را خیانت آن به قدس، اقصی و مسئله فلسطین دانستند.

در پی این اقدام، رسانه های سودانی اظهارات "حیدر بدوی صادق" سخنگوی وزارت امور خارجه سودان را منتشر کردند که به شفاف سازی آنچه در پنهان در خصوص روابط با اسرائیل جریان دارد، دعوت کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha