جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
محمد حمدان دقلو "حمیدتی" نایب رئیس شورای حاکمیتی سودان

حوزه/ محمد حمدان دقلو (حمیدتی) گفت: سودان به دنبال به دنبال برقراری روابط با رژیم صهیونیستی است و آمریکا وعده داده که سودان را از لیست کشور های حامی تروریسم حذف کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، بعد از اینکه رسانه های دشمن اعلام کردند که عادی سازی روابط میان سلطنت عمان و سودان با اسرائیل با تأخیر انجام می گیرد، محمد حمدان دقلو (حمیدتی) نایب رئیس شورای حاکمیتی سودان گفت: سودان به دنبال به دنبال برقراری روابط با رژیم صهیونیستی است و آمریکا وعده داده که سودان را از لیست کشور های حامی تروریسم حذف کند.

وی در گفتگو با شبکه "سودان ۲۴" اشاره کرد: سودان به اسرائیل نیاز دارد و آنچه کشورش برای  انجام آن تلاش می کند، برقراری روابط است نه عادی سازی روابط و ما بدون هیچ ترس در این مسیر حرکت می کنیم.

حمیدتی مدعی شد که برقراری روابط با اسرائیل به سودان این فرصت را می دهد که از امکانات پیشرفته جدید استفاده کند.

نایب رئیس شورای حاکمیتی سودان تصریح کرد: عمر البشیر رئیس جمهور برکنار شده سودان برای عادی سازی روابط با اسرائیل تلاش می کرده و از تمایل خود برای این امر خبر داده بود.

در روز های گذشته، گزارش های رسانه های اسرائیلی و آمریکایی از موافقت سودان با عادی سازی روابط با تل آویو در صورت حذف اسم سودان از لیست کشور های حامی تروریسم و دستیابی به کمک هایی از واشنگتن خبر دادند.

در ۲۳ ما سپتامبر گذشته نیز عبد الفتاح البرهان رئیس شورای حاکمیتی سودان در سفر سه روزه خود به امارات با مسئولین آمریکا در خصوص مسائل مختلف از جمله سازش با اسرائیل بحث و گفتگو کرده بود.

در مقابل عبد الله حمدوک رئیس دولت انتقالی سودان، مسئله عادی سازی روابط کشورش با رژیم صهیونیستی را پیچیده دانست و گفت: این مسئله نیاز به توافق جامع دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha