شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
عبد الفتاح البرهان فرمانده ارتش سودان

حوزه/ عبد الفتاح البرهان با صدور فرمانی، شورای حاکمیتی انتقالی جدید را به ریاست خود، تشکیل داد و "حمیدتی" را به عنوان معاون خود منصوب کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، عبد الفتاح البرهان فرمانده ارتش سودان امروز با صدور فرمانی در چارچوب قانون اساسی، شورای حاکمیتی انتقالی جدید را به ریاست خود، تشکیل داد و محمد حمدان دقلو مشهور به "حمیدتی" را به عنوان معاون خود منصوب کرد.

تلویزیون رسمی سودان اعلام کرد: شورای جدید متشکل از شمس الدین کباشی، یاسر العطا، ابراهیم جابر، مالک عقار ایر، الهادی ادریس، الطاهر حجر، رجاء نیکولا، یوسف جاد کریم، ابو القاسم محمد احمد، عبد الباقی عبد القادر الزبیر و سلمی عبد الجبار است.

تلویزیون سودان افزود: تعیین نماینده شرق سودان برای رایزنی بیشتر به تعویق افتاد.

شایان ذکر است که از ۲۵ اکتبر گذشته، سودان شاهد بحران شدیدی بوده و عبد الفتاح البرهان در کشور وضعیت فوق العاده اعلام کرد و شورای حاکمیتی و شورای وزیران را منحل نمود و بعد از آن رهبران حزبی، وزیران و مسئولین از جمله "عبد الله حمودک" نخست وزیر را بازداشت کرد که این اقدام با اعتراضاتی رو به رو شد که آن را کودتای نظامی توصیف کردند.

در همین راستا، البرهان با بیان اینکه در حال تکمیل روند انتقال دموکراسی است و اقدامات ۲۵ اکتبر برای حمایت از کشور در برابر خطر واقعی انجام گرفت، افزود: قدرت های سیاسی به دنبال تحریک به آشوب بودند.

پیش از این اقدامات، سودان از ۲۱ آگوست ۲۰۱۹ به مدت ۵۳ ماه در دوره انتقالی به سر برد و در سال ۲۰۲۰ با تقسیم قدرت میان ارتش، نیرو های مدنی و جنبش های مدنی، توافقنامه صلح با دولت به امضا رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha