جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سودان و اسرائیل

حوزه/ روزنامه "اسرائیل هیوم" خبرداد: بعد از ماه های طولانی تلاش و تماس های فراوان با ایالات متحده آمریکا، سودان تصمیم گرفت با اسرائیل روابط کامل برقرار کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»،روزنامه "اسرائیل هیوم" به نقل از یک منبع آگاه خبر داد: بعد از ماه های طولانی تلاش و تماس های فراوان با ایالات متحده آمریکا ،سودان تصمیم گرفت با اسرائیل روابط کامل برقرار کند.

این روزنامه ادامه داد: پیش بینی می شود بیانیه رسمی و علنی در خصوص این تصمیم تا پایان هفته جاری یا آغاز هفته آینده صادر شود و در گفتگوی تلفنی بین دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و عبد الفتاح البرهان رئیس شورای حاکمیتی انتقالی سودان این مسئله مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

"اسرائیل هیوم" با اشاره به اینکه دیروز چهارشنبه یک هواپیمایی اسرائیل در خارطوم پایتخت سودان فرود آمده و سپس به اسرائیل برگشته است، افزود: در این هواپیما یک هیئت بلند پایه رژیم صهیونیستی از سازمان جاسوسی موساد و دیوان رئیس دولت حضور داشته و نمایندگان رژیم اسرائیل در خرطوم با همتایان خود در دولت موقت دیدار کرده و در نهایت، مذاکرات به موافقت نهایی در خصوص به رسمیت شناختن اسرائیل انجامید.

شایان ذکر است که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل جلسه هیئت وزیران را با به خاطر دریافت اخباری در خصوص مسئله سودان متوقف کرد.

همچنین مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا دیروز چهارشنبه تأکید کرد که واشنگتن به شدّت برای تحقق عادی سازی روابط میان سودان و اسرائیل تلاش می کند.

در همین راستا مردم سودان در مخالفت با عادی سازی روابط سودان با رژیم اسرائیل، تظاهراتی را برگزار کرده و پرچم اسرائیل را آتش زدند. تظاهرات کنندگان با سردادن شعار، دعوت به عادی سازی روابط را محکوم کرده و خواستار عقب نشینی از این تصمیم شدند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha