جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
السیسی و نتانیاهو

حوزه/ روزنامه عبری "اسرائیل هیوم" گفت: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل برای سفر به مصر از عبد الفتاح السیسی رئیس جمهور این کشور دعوت رسمی دریافت کرده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، روزنامه عبری "اسرائیل هیوم" گفت: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل برای سفر به مصر از عبد الفتاح السیسی رئیس جمهور این کشور دعوت رسمی دریافت کرده است.

این روزنامه با اشاره به اینکه برای اولین بار نخست وزیر رژیم اسرائیل از قاهره دعوتنامه رسمی دریافت می کند، افزود: به احتمال زیاد سفر در روز های آینده انجام گیرد.

روزنامه "اسرائیل هیوم" تصریح کرد: السیسی و نتانیاهو در خصوص مسائل منطقه ای از جمله تقویت روابط امنیتی و سیاسی و هماهنگی موضع میان تل آویو و قاهره قبل از ورود جو بایدن به کاخ سفید، بحث و گفتگو می کنند.

این روزنامه اسرائیلی با بیان اینکه مصر از احتمال اینکه دولت بایدن با او دشمن شود، نگران است، افزود: مصر به ائتلاف منطقه ای که بین اسرائیل و کشور های عربی تشکیل می شود و همچنین عادی سازی روابط سودان و اسرائیل بسیار اهمیت می دهد.

یک مسئول بلندپایه در وزارت امور خارجه مصر گفت: احتمال می رود که از نخست وزیر رژیم اسرائیل مطابق مراسم رسمی استقبال شود و السیسی در فرودگاه به استقبال نتانیاهو برود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha