یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
خلیفه حفتر فرمانده شبه نظامی های لیبی

حوزه/ روزنامه "اسرائیل هیوم" به نقل از یکی از نزدیکان حفتر، گفت: خلیفه حفتر قول داده است که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری لیبی برای عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل تلاش خواهد کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، چند روز پس از سفر "صدام حفتر" فرزند خلیفه حفتر فرمانده شبه نظامی های لیبی به تل آویو، روزنامه "اسرائیل هیوم" به نقل از یکی از نزدیکان حفتر، گفت: حفتر قول داده است که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری لیبی برای عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل تلاش خواهد کرد.

این روزنامه با بیان اینکه حفتر و سیف الاسلام قذافی در کمپین تبلیغاتی خود از یک کارشناس اسرائیلی کمک گرفتند، افزود: در خصوص تمامی آنچه با عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل و امضای توافقنامه ابراهام مرتبط است، حفتر و قذافی بر آن اتفاق نظر دارند و هر دو در گذشته تصریح کردند که عادی سازی روابط جزو برنامه های آنهاست.

یک مسئول اماراتی اشاره کرد: حتی اگر یکی از نامزدهای انتخاباتی پیروز شوند و لیبی به توافقنامه ابراهام بپیوندد، روند عادی سازی روابط به شکل متفاوت از تجربه امارات، بحرین و مراکش خواهد بود و این عادی سازی روابط بسیار آرام و گام به گام و چیزی شبیه عادی سازی روابط میان اسرائیل و سودان خواهد بود.

این روزنامه کثیر الانتشار اسرائیلی ادامه داد: حفتر روی نقش عادی سازی روابط با اسرائیل در بازسازی لیبی حساب کرده است و پیوستن به توافقنامه ابراهام را موجب اجرای طرح بازسازی لیبی می داند که صد ها میلیارد دلار هزینه خواهد داشت.

اسرائیل هیوم به نقل از یکی از مسئولان ستاد انتخاباتی حفتر گفت: حفتر اکنون بر موضوع عادی سازی روابط با اسرائیل تمرکز ندارد؛ چراکه دشمنی مردم لیبی با اسرائیل، یک دشمنی بنیادین و ریشه ای است و سخن گفتن در خصوص این مسئله فرصت پیروزی حفتر در انتخابات را از بین خواهد برد.

شایان ذکر است که روزنامه اسرائیلی "هاآرتص" چند روز گذشته اعلام کرد: صدام حفتر بعد از امارات به اسرائیل سفر کرده و در مقابل برقراری روابط دیپلماتیک با تل آویو، از رژیم اسرائیل درخواست کمک های نظامی، سیاسی و دیپلماتیک نموده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha