شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
ایران و عربستان

حوزه/ ایتامار آیخنر، تاکید کرد: توافقی که عربستان و ایران با میانجیگری چین امضا کردند، گامی دراماتیک است که ابتدا بیانگر بی اعتمادی به رهبری آمریکاست.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، ایتامار آیخنر، خبرنگار دیپلماتیک روزنامه "یدیعوت آحارونوت" در تحلیل خود تاکید کرد: توافقی که روز جمعه عربستان و ایران با میانجیگری چین امضا کردند و در واقع روابطی را که در ژانویه ۲۰۱۶ بین دو کشور قطع شده بود از سر گرفت، گامی دراماتیک است که ابتدا بیانگر بی اعتمادی به رهبری آمریکاست.

وی افزود: مهمتر از همه، این توافق بیانگر بی اعتمادی عربستان به دیدگاه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل برای منزوی کردن ایران است.

از سوی نفتالی بنت نخست وزیر سابق رژیم اسرائیل با حمله به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر کنونی، گفت: تجدید روابط بین عربستان سعودی و ایران یک تحول خطرناک برای اسرائیل، یک پیروزی سیاسی برای ایران و یک شکست، سهل انگاری و ضعف شدید از سوی دولت نتانیاهو است.

بنت افزود: کشورهای جهان و منطقه در حال نظاره گر اسرائیل در درگیری با دولتی هستند که با تخریب سیستماتیک خود از داخل مواجه شده است، بنابراین در این زمان، این کشورها یک طرف فعال را برای همکاری انتخاب می کنند.

همچنین یائیر لاپید، شریک بنت در دولت قبل، تاکید کرد: این توافقنامه شکست کامل و جدی سیاست خارجی رژیم اسرائیل است و این فروریختن دیوار دفاعی منطقه ای است که ما شروع به ساختن آن علیه ایران کردیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha