پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تجمع علمای مسلمان لبنان

حوزه/ تجمع علمای مسلمان لبنان در بیانیه خود اهانت به قرآن کریم را محکوم کرده و آن را توطئه بزرگ علیه اسلام و مقدسات مسلمانان دانست.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، تجمع علمای مسلمان لبنان در بیانیه خود اهانت به قرآن کریم را محکوم کرده  و آن را توطئه بزرگ علیه اسلام و مقدسات مسلمانان دانست.

تجمع علمای مسلمان لبنان در بیانیه ای گفت: انفجار بندر بیروت یک حادثه ای که یکبار اتفاق افتاده و ویرانی بزرگی به بار آورده نیست، بلکه زنجیره ای از اتفاقات است که ابعاد مشکوکی دارد، لذا باید این نگرانی وجود داشته باشد که این حادثه با سیاستی که هدف آن ویرانی این گذرگاه حیاتی به نفع بندر حیفا در رژیم اسرائیل است مرتبط است به ویژه با آغاز سریال عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی که از امارات آغاز شده و اغلب کشور های حاشیه خلیج فارس و سودان را فراخواهد گرفت.

هدف از عادی سازی روابط، قرار دادن رژیم اسرائیل به عنوان بخشی مرکزی جهان عربی است

تجمعه علمای مسلمان ادامه داد: این عادی سازی روابط با هدف قرار دادن رژیم اسرائیل به عنوان بخشی مرکزی و اصلی در جهان عربی انجام می گیرد و اقدام اتحادیه عرب در مخالفت با محکومیت این عادی سازی روابط، دلیلی بر تصمیم اغلب کشور های عربی برای قرار دادن اسرائیل به عنوان قطب اساسی منطقه است و در نتیجه خاورمیانه جدید و پروژه اسرائیل بزرگ از طریق سیاست و نه اشغالگری تحقق بخشیده می شود.

لزوم موضع گیری قدرتمند اسلامی در قبال اهانت به مقدسات

علمای لبنان در بخش دیگر بیانیه خود اشاره کردند: پروژه توهین به اسلام و مقدسات مسلمانان ادامه دار شده که آخرین آن، آتش زدن قرآن کریم در شهر مالمو در سوئد است، لذا به موضع گیری قدرتمند اسلامی در قبال اهانت به مقدسات از طریق انتشار کاریکاتور یا سوزاندن قرآن در کشور های اروپایی و دفاع از مقدسات در الاقصی و فلسطین دعوت می کنیم.

اتحادیه عرب در کُما به سر می برد

تجمع علمای مسلمان مخالفت اتحادیه عرب با طرح فلسطین در محکومیت عادی سازی روابط با اسرائیل را محکوم کرد و این اقدام را اعلام مرگ این اتحادیه دانست که از مدت ها پیش در "کما" به سر می برد و باید آن را دفن کرد و به جای آن ساختاری از کشور های محور مقاومت برپا کرد.

سوزاندن قرآن، توطئه بزرگ علیه اسلام و مسلمین است

این تجمع اسلامی در بخش دیگر بیانیه تصریح کرد: اهانت به امت اسلامی از طریق به آتش کشیدن قرآن کریم، نباید بدون مجازات بماند؛ چرا که آن یک عمل فردی نیست، بلکه در چارچوب توطئه بزرگ علیه اسلام و مقدسات و اعتقادات مسلمانان است و به معنی بیان دیدگاه نیست و هیچ ارتباط با آزادی بیان ندارد و جنایت محسوب می شود که باید به موجب قانون مجازات شود.

تجمع علما در پایان گفت: اسلام بدون هیچ پیش شرطی به گفتگو دعوت می کند و این دلیلی بر قدرت منطق اسلام است که همان منطق الهی به شمار می رود، پس هر کس که می خواهد با ما گفتگو کند، از او استقبال می کنیم، امّا اگر کسی بخواهد به ما و به مقدسات اهانت کند، هرگز این اجازه را به او نخواهیم داد و امت در مقابل او خواهد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha