جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تجمع علمای مسلمان لبنان

حوزه/ تجمع علمای مسلمان لبنان طی بیانیه ای از میشل عون رئیس جمهور لبنان خواست که برای تشکیل دولت و ارائه راه حل با سرعت وارد عمل شود و ملت را از این گرفتاری نجات دهد؛ چرا که وضعیت کشور دیگر تحمل بحرانی شدن اوضاع را ندارد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، تجمع علمای مسلمان لبنان طی بیانیه ای از میشل عون رئیس جمهور لبنان خواست که برای تشکیل دولت و ارائه راه حل با سرعت وارد عمل شود و ملت را از این گرفتاری نجات دهد؛ چرا که وضعیت کشور دیگر تحمل بحرانی شدن اوضاع به ویژه وضعیت اقتصادی که مردم از آن رنج می برند، را ندارد.

تجمع علمای لبنان با برگزاری نشست اقتصادی عربی بدون حضور سوریه مخالفت کرد و گفت: ضرر عدم حضور سوریه بیشتر از فایده و نتیجه برگزاری آن است.

این تجمع ادامه داد: بیشتر کشور های عربی برای از­ سرگیری روابط با سوریه و بازگشت آن به اتحادیه عرب تلاش می کنند، در این صورت به نفع لبنان نیست که خارج از این چارچوب عمل کند و خود را از امکان استفاده از بازسازی سوریه محروم کند.

اسرائیل باید در برابر خواسته های مردم فلسطین تسلیم شود

علمای لبنان از راهپیمایی های بازگشت که برای چهل و یکمین هفته متوالی تحت عنوان " جمعه مقاومت در برابر عادی سازی روابط" برگزار شد، حمایت کردند و گفتند: این حضور دائمی در میدان مبارزه با دشمن صهیونیستی مؤکد این امر است که رژیم اشغالگر تنها دو راه دارد؛ یا اینکه خواسته های تظاهرات کنندگان را بپذیرد و معابر را باز و محاصره غزه را بردارد، یا اینکه این راهپیمایی و تظاهرات ادامه یابد و گسترش پیدا کند.

کشور های عربی برای عادی سازی روابط تحت فشار هستند

این تجمع در خصوص اظهارت عمر البشیر رئیس جمهور سودان مبنی بر اینکه به او توصیه شده برای بهبود امور کشورش با رژیم اسرائیل روابطش را عادی کند، گفت: این مسئله دلیلی است وجود فشار هایی که کشور های عربی را به تسلیم در برابر دشمن اسرائیلی وامی دارد یا کشور های آنان را ویران و حکومت آنان را سرنگون می کند.

تجمع علمای مسلمان اشاره کرد: آنچه امروز در سودان جریان دارد با تحریک دولت آمریکا و برخی کشور های عربی به ویژه بعد از سفر عمر البشیر به سوریه انجام می گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha