جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مولانا کلب جواد نقوی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین کلب جواد نقوی گفت: همانطور که مسلمانان به اماکن مقدس غیر مسلمان احترام می گذارند، غیر مسلمانان نیز باید احترام به اماکن مقدس مسلمانان را تضمین کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» حجت‌الاسلام والمسلمین سید کلب جواد نقوی دبیرکل مجلس علمای هند، اهانت به قرآن کریم با مجوز مقامات دولتی در سوئد را به شدت محکوم کرد و این اقدام دولت سوئد را افراط گرایی و اسلام هراسی توصیف کرد.

وی گفت: قرآن یک کتاب مقدس است، اهانت به آن اقدامی تحریک‌آمیز است که باید هرچه محکوم کند کمتر است.

وی هتک حرمت به قرآن کریم را یک عمل وحشیانه دانست و افزود: همانطور که مسلمانان به اماکن مقدس غیر مسلمان احترام می گذارند، غیر مسلمانان نیز باید احترام به اماکن مقدس مسلمانان را تضمین کنند. چنین اقدامی از سوی هر کسی محکوم است.

حجت‌الاسلام سید کلب جواد در ادامه گفت: مقامات سوئدی باید بدانند که هر چه اسلام هراسی در اروپا بیشتر شود، جوانان بیشتر جذب آموزه های اسلامی می شوند. امروزه اسلام در اروپا به سرعت در حال رشد است، زیرا هتک حرمت مستمر به مقدسات اسلامی و هتک حرمت مقدسات دینی، نسل جوان را به مطالعه معارف اسلامی جذب کرده است که نتایج قابل توجهی به همراه داشته است.

وی تصریح کرد: رفتار تاسف بار و مذموم دولت سوئد نمی تواند باعث تضعیف اعتقادات مسلمانان شود. در عوض، غیرمسلمانان سوئد جذب آموزه های قرآن کریم می شوند و شکاف بین ادیان کاهش می یابد، زیرا نفرت و افراط گرایی راه حل هیچ مشکلی نیست.

وی خطاب به کشورهای مسلمان گفت: بیدار ماندن در این امور برای حاکمان مسلمان مهم است. آنان در قبال این گونه مسائل موضع قاطعانه ای اتخاذ کنند تا بتوان جلوی این گونه اقدامات افراطی را گرفت. سکوت مصلحت آمیز و منفعت طلبانه، به نفع جهان اسلام نیست.

وی تاکید کرد: در این زمینه نامه ای به سفارت سوئد در دهلی نو هند خواهیم نوشت و اعتراض خود را ثبت خواهیم کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha