یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
اسلام آباد میں "تکریم قرآن کریم دیگر ادیان و مذاہب کی نگاہ میں" کے عنوان پر کانفرنس کا انعقاد

حوزه/ به همت خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران با همکاری مجلس وحدت مسلمین پاکستان کنفرانسی با عنوان «تکریم قرآن کریم از دیدگاه ادیان و مذاهب» در اسلام آباد پاکستان برگزار شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به همت خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران با همکاری مجلس وحدت مسلمین پاکستان کنفرانسی با عنوان « تکریم قرآن کریم از دیدگاه ادیان و مذاهب» در اسلام آباد پاکستان برگزار شد که در آن روحانیون و اندیشمندان از مکاتب مختلف به سخنرانی پرداختند.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مبلغی نماینده مجلس خبرگان رهبری و میهمان ویژه این کنفرانس هم در سخنانی گفت: بزرگترین مسئولیت مسلمانان این است که همه باهم متحد باشند، قرآن خط قرمز ماست. هیچ توهینی را نسبت به مقدسات تحمل نخواهیم کرد.

وی در ادامه اظهار داشت: باید به مقدسات همه ادیان احترام گذاشته شود. شیعه و سنی فارغ از موقعیت و مقام به مقدسات یکدیگر احترام بگذارند. این مهم است که دو کشور اسلامی ایران و پاکستان در خط مقدم در برابر اهانت به قرآن کریم قرار گیرند.

دکتر رضا امیری مقدم سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان هم گفت: بسیار خوشحالم که در میان علمایی که باعث موفقیت این برنامه شدند شرکت کنم که تلاش آنها قابل تقدیر است. احساسات دو میلیارد مسلمان جهان با توهین به قرآن جریحه دار شده است. این اقدام شنیع زیر چتر غرب، شرم آور و غم انگیز است.

کریستوفر شریف، نماینده جامعه مسیحی هم در این کنفرانس گفت: ما به عنوان مسیحیان از هتک حرمت به قرآن کریم در دانمارک و سوئد بسیار متأسفیم. مسیحیت احترام به عقاید و ایدئولوژی های سایر مذهب را تشویق می کند.

حجت‌الاسلام سید ناصر عباس شیرازی دبیرکل مجلس وحدت مسلمین پاکستان نیز گفت: این موضوع مربوط به یهودیت و مسیحیت نیست. حادثه جرانواله توسط هیچ مسلمان یا نماینده دولتی توجیه نشده است، ما بحیثیت مسلمان از آن شرمنده ایم. اما در سوئد و دانمارک توهین به قرآن تحت حمایت دولت آنجا اتفاق افتاده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عارف حسین واحدی نایب رئیس شورای علمای شیعه پاکستان گفت: این کنفرانس باشکوه برای حرمت قرآن کریم برگزار شده است. قرآن کریم رمز کامل زندگی و کتابی انسان ساز است که مایه نور و باعث رهایی از ظلمت است.

دکتر رمیز الراعی سفیر عراق در پاکستان نیز گفت: امروز اینجا گرد هم آمده ایم تا هتک حرمت به قرآن کریم در کشورهای مختلف جهان را محکوم کنیم.

همچنین پاندیت جای رام نماینده جامعه هندوها بیان داشت: هیچ انسانی را آزار ندهید، قلب کسی را جریحه دار نکنید. مبادا خدای شما عصبانی شود. اهانت به قرآن کریم را شدیدا محکوم می کنم.

حجت‌الاسلام سید افتخار حسین نقوی، حجت الاسلام والمسلمین اقبال بهشتی، حجت الاسلام والمسلمین محمد شفا نجفی، میر اشتیاق احمد میر و شاعر سید تنویر نقوی و دیگران نیز در این کنفرانس سخنرانی کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha