پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
محفوظ مشہدی

حوزه/ مولوی محفوظ مشهدی گفت: کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی باید کشورهایی که در آن اهانت به قرآن می شود را تحریم دیپلماتیک و تجاری کنند. افرادی که از اسلام هراسی رنج می برند جز ابراز تنفر کاری از دستشان بر نمی آید.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» مولوی سید محمد محفوظ مشهدی رئیس جمعیت علمای پاکستان شاخه سواد اعظم هتک حرمت به قرآن در هلند و سوئد را به شدت محکوم کرد و گفت: احساسات دو میلیارد مسلمان جریحه دار شده است. حوادث سوزاندن قرآن کریم مذموم و ناراحت کننده است.

مولوی محفوظ مشهدی هتک حرمت به قرآن کریم را تنفر دینی و افراط گرایی دانست و اظهار داشت: کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی باید کشورهایی که در آن اهانت به قرآن می شود را تحریم دیپلماتیک و تجاری کنند. افرادی که از اسلام رنج می‌برند جز ابراز تنفر کاری از دستشان بر نمی آید اما اسلام در جهان در حال گسترش است.

وی خواستار تضمین احترام به مقدسات همه ادیان از سازمان ملل و سازمان همکاری اسلامی شد و تاکید کرد: از جمله موارد هتک حرمت به قرآن کریم، نفرت مذهبی و افراط گرایی است. سازمان ملل و سازمان همکاری اسلامی باید به چنین حوادث شرم آور توجه کنند و احترام به مقدسات همه ادیان را تضمین کنند.

پیر محفوظ مشهدی گفت: کسانی که قرآن کریم را می سوزانند به خواست خدا سرنوشت شومی خواهند داشت. حادثه سوزاندن قرآن توسط نماینده بدبخت پارلمان دانمارک بر اساس جهل و هرج و مرج مذهبی است. این اتفاقات در کشورهایی رخ داده است که مدعی صلح و اعتدال هستند، روند آتش زدن قرآن کریم برای صلح جهانی خطرناک خواهد بود. از این رو کشورهای اسلامی باید به جای استفاده از شعار، اقدامات عملی در برابر آن انجام دهند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha