شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
فالح الفیاض

حوزه/ فالح الفیاض رئیس حشد الشعبی با صدور بیانیه ای آتش زدن قرآن کریم را به شدّت محکوم کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، فالح الفیاض رئیس حشد الشعبی با صدور بیانیه ای آتش زدن قرآن کریم را به شدّت محکوم کرد.

الفیاض اعلام کرد: ما اقدام تروریستی ننگینی را که یک فرد بی پروا با سوزاندن نسخه ای از قرآن کریم که متأسفانه تحت پوشش قانونی مقامات سوئدی مرتکب شد را به شدت محکوم می کنیم.

وی افزود: این حادثه که در نوع خود اولین بار نیست، احساسات مسلمانان و حتی غیرمسلمانان معتقد به ادیان آسمانی را جریحه دار می کند.

رئیس حشد الشعبی بیان داشت: همه شریعت ها، قوانین و منشورهای بین‌المللی، احترام به ادیان و باورها را لازم می دانند؛ چرا که این مسئله مبنای توسعه ملّت ها، پیشرفت و ستون ثبات آنها، استقرار ارکان همزیستی مسالمت‌آمیز و نفی افراط‌گرایی و نفرت است. بنابراین، کاری که این نادان انجام داد، باعث برانگیختن احساسات نفرت شده و این در زمانی است که منطقه ما و جهان به چیزی نیاز دارد که به دور شدن از عوامل خشونت و افراط گرایی که در عراق رودخانه های خون و فداکاری ها را در عراق برای مبارزه با آن تقدیم کردیم و برتی جلوگیری از خطر آن از همه کشورهای جهان، تلاش کرده ایم.

وی ادامه داد: ما امیدواریم که مردم خردمند جهان در قبال این تروریسم که تحت پوشش و عناوین دروغین انجام می گیرد، موضع مسئولانه ای اتخاذ کنند و در جهت اهداف کسانی که مرتکب این اهانت ها می شوند، قدم برندارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha