جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مرادبیگی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان ایلام گفت: آزادی بیان در غرب دروغی بیش نیست و دلیل اهانت آنها به ساحت مقدس قرآن به دلیل ترس از گسترش اسلام ناب محمدی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از ایلام، حجت الاسلام والمسلمین وعد مرادبیگی امروز در جلسه شورای معاونین حوزه علمیه استان ایلام، اظهار داشت: در چند روز اخیر شاهد یک حرکت مذبوحانه از طرف بعضی کشورهای غربی بودیم که امت اسلام را جریحه دار کرد و آن هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم بود.

وی افزود: هتک حرمت به قرآن یعنی هتک حرمت به انسانیت، علم، دانش، معنویت، ارزش‌های انسانی تمام مسلمانان دنیا و همه انبیا و ادیان الهی، چرا که در همین قرآن از حضرت موسی کلیم الله و حضرت عیسی روح الله صحبت می‌شود، در همین قرآن از مسیحیت و یهودیت صحبت می‌شود و در همین قرآن است که دستورات انسان سازی و زمینه آن برای تمام انسان‌ها وجود دارد، بنابراین هتک حرمت به قرآن یعنی هتک حرمت به انسانیت.

حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی ادامه داد: این حرکت قلب امت اسلام را جریحه دار کرد و دنیای غرب با استفاده از حربه آزادی بیان، به این گونه افراد اجازه می‌دهد اینچنین کارها را انجام دهند، اما اگر شخصی از همین افراد به دولت‌ها و دولتمردان غربی منتقد باشد، سریع با او برخورد می‌کنند.

مدیر حوزه علمیه استان ایلام تصریح کرد: اگر جریان هلوکاست را مطرح می‌کنند با آنها برخورد می‌کنند، همانند فیلسوف فرانسوی که هلوکاست را زیر سوال برد و مجبور می‌شوند او را از فرانسه اخراج کنند، تحت مراقبت ویژه قرار دهند و محدود کنند.

وی افزود: در یکی از بنرهای تبلیغاتی که علیه یکی از رئیس جمهورهای غربی انتقادی بیان شده بود، دستور دادند آن را پایین بیاورند و شخصی که آن انتقاد را کرده مورد مراقبت ویژه و اعتراض قرار دهند، حال اگر ادعای آزادی بیان دارند باید در اینجا هم انتقاد نسبت به خودشان را قبول می‌کردند، اما قبول نکردند و حتی برخورد هم کردند.

وی یادآور شد: آزادی بیان در غرب دروغی بیشن نیست و گویا آزادی بیان در اینجا فقط برای هتک حرمت به مقدسات اسلام‌ است و گاه این حرکت به صورت اهانت به تصویر پیامبر مکرم اسلام، گاه به شکل سوزاندن قرآن و پاره کردن این کتاب آسمانی است، بنابراین‌ جریان هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن به دلیل آن است که از اسلام ناب محمدی واهمه دارند.

حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی در ادامه ضمن اشاره به علت اسلام ستیزی کشورهای غربی، خاطرنشان کرد: آمارها در دنیای غرب نشان می‌دهد چقدر از مردم به دین مقدس اسلام گرویده‌اند که برخی از تحلیلگران و دانشمندان غربی می‌گویند در سال‌های نه چندان دور تعداد مسلمان‌ها با شتاب بیشتری در حال افزایش است و این نشان دهنده ترس آنان از اسلام می‌باشد.

وی با بیان اینکه دولت‌های غربی خیال می‌کنند با این هتک حرمت‌ها می‌توانند جلوی بیداری جهانی و اسلام خواهی مردم دنیا را بگیرند، اظهار داشت: این حرکات نتیجه عکس دارد و مردم دنیا بیش از پیش به اسلام و قرآن توجه می‌کنند و بیشتر حساس می‌شوند که اسلام و قرآن را مورد مطالعه قرار دهند و همین امر موجب می‌شود تا زمینه جذب آنها به دین مبین اسلام فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: ما روحانیون و حوزویان استان ایلام این حرکت مزبوحانه که در دو کشور غربی انجام گرفته و به ساحت مقدس قرآن هتک حرمت شده را محکوم می‌کنیم و از مسئولین می‌خواهیم نسبت به این مسئله موضع گیری قاطع داشته باشند و بزودی دشمن متوجه خواهد شد چه خطای بزرگی مرتکب شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha