شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نخست وزیر پاکستان

حوزه/ در اعتراض به اهانت به ساحت قرآن در سوئد روز جمعه این هفته در سراسر پاکستان تظاهرات سراسری با عنوان «روز تقدس قرآن» در پاکستان برگزار می شود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» در جلسه کابینه دولت پاکستان حادثه هتک حرمت قرآن در سوئد و اسلام ستیزی در غرب مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیم بر این شد که نسبت به این حادثه تلخ، تظاهرات سراسری باعنوان «قرآن کتاب مقدس» در پاکستان برگزار شود.

نخست وزیر پاکستان از احزاب سیاسی و مذهبی و مردم پاکستان خواست تا در این تظاهرات سراسری شرکت و اقدام توهین آمیز و شیطانی در سوئد را محکوم کنند.

وی در ادامه گفت: مردم با یک صدا این پیام را به اذهان خبیث اروپایی برسانند که توهین به قرآن کریم و مقدسات را تحمل نخواهیم کرد. روز جمعه ۷ جولای تجمع اعتراضی در سراسر کشور برای محکومیت حادثه سوئد برگزار می شود.

شهباز شریف اظهار داشت: استعمارگران با گسترش روند منفی اسلام هراسی، دنبال اهداف شوم خود هستند. کشورهای دوستدار صلح و همزیستی، جلوی نیروهای خشن را بگیرند. کسانی که دین، مقدسات، عقاید مردم را هدف قرار می دهند، تهدید جدی برای صلح و امنیت جهان هستند. نیروهایی که معتقد به هماهنگی مسالمت آمیز بین ادیان هستند اجازه ندهند این گونه حوادث دوباره اتفاق بیافتد.

وی تأکید کرد: تکریم قرآن جزء ایمان ماست و در مقابل توطئه های غرب کنار هم ایستاده ایم.

نخست وزیر پاکستان همچنین اعلام کرد: نشست علنی مجلس این کشور روز پنجشنبه برای بررسی راهبرد آینده و تدوین یک سیاست ملی علیه تشدید اقدامات موهن علیه مقدسات اسلامی برگزار خواهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha