جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
وزارت امور خارجه

در پی اهانت رهبر یک فرقه راست افراطی در شهر لینکوپینگ سوئد به قرآن، کاردار سوئد در تهران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به او ابلاغ شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، روند اسلام ستیزی و خشونت علیه مسلمانان در سال های اخیر در کشورهای اروپایی رو به افزایش بوده و ظهور و نقش آفرینی فزاینده جنبش ها، احزاب و افراد راست گرای افراطی نقش مهمی در این زمینه ایفا کرده است و اخیراً هم یک عنصر نژادپرست و افراطی دانمارکی در شهر لینکوپینگ واقع در سواحل شرقی سوئد با حمایت پلیس این کشور با آتش زدن قرآن، احساسات مسلمانان جهان و پیروان حقیقی ادیان را جریحه دار کرد.

در پی حوادث چند روز اخیر در سوئد که با آتش زدن قرآن کریم توسط راسموس پالودان، رهبر یک حزب راست‌گرا و اسلام ستیز دانمارک با عنوان «خط سخت» در شهر لینکوپینگ همراه بود، کاردار سوئد در تهران در غیاب سفیر آن کشور، امروز یکشنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ توسط رئیس اداره سوم غرب اروپای وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران نسبت به اقدام موهن فرد یاد شده که متاسفانه به بهانه آزادی بیان با حمایت پلیس سوئد صورت گرفت، به وی ابلاغ شد.

رئیس اداره سوم غرب اروپای وزارت امور خارجه ضمن محکوم کردن این اقدام هتاکانه در ماه مبارک‌ رمضان، مسئولیت دولت سوئد در این باره را متذکر گردید و خواستار اقدام فوری و قاطع دولت این کشور برای پایان بخشیدن به جسارت به ساحت قرآن کریم و تضمین عدم تکرار آن در آینده شد.

وی، توهین به مقدسات بیش از دو میلیارد مسلمان جهان و جریحه دار کردن احساسات آنان را بدترین سوء استفاده متصور از آزادی بیان دانست و گفت: این حادثه تاسف بار که تحت حفاظت پلیس سوئد انجام شده، تصویر سوئد را نزد مسلمانان جهان مخدوش می کند.

کاردار سوئد در تهران هم در پاسخ ضمن ابراز تاسف از وقوع این حادثه در کشورش، گفت مراتب را فوراً به مقامات کشور متبوعش منتقل می کند.

خطیب زاده: دولت سوئد پاسخگو باشد

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امو خارجه هم در واکنش به هتک حرمت قرآن کریم، با اشاره به اینکه چنین اقدامی با حمایت پلیس سوئد انجام شده است، اظهار کرد: تکرار عمدی این اقدام هتاکانه در ماه مبارک رمضان احساسات مسلمانان را در سراسر جهان جریحه دار می‌کند.

اعتراض شدید ایران به هتک حرمت قرآن در سوئد | خطیب زاده: دولت سوئد پاسخگو باشد

وی افزود: این اقدام موهن، مصداق بارز نفرت پراکنی و مغایر با آزادی بیان است و باید از جانب همه معتقدان به همزیستی و گفتگوی ادیان محکوم شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: ما افزون بر پاسخگو دانستن دولت سوئد، مترصد واکنش فوری، شدید و صریح این کشور در برخورد با عوامل این اقدام توهین آمیز و اقدام روشن و عملی برای پیشگیری از تکرار آن هستیم.

خطیب زاده افزود: اقدام فرد هتاک و طرفدارانش، اتحاد مسلمانان و کشورهای اسلامی را در برابر توطئه‌های دشمنان اسلام، بیش از پیش تقویت می کند.

توهین به ادیان آسمانی به بهانه آزادی بیان!

علی بهادری جهرمی هم در صفحه شخصی خود نوشت: «آزادی مذهب، جای خود را به توهین به ادیان آسمانی داده و آزادی بیان هم ابزاری برای رواج افراط‌گرایی و نژادپرستی در غرب شده است.

هتاکی شرم‌آور به ۲ میلیارد مسلمان در ماه مبارک رمضان با حمایت رسمی پلیس سوئد، حقوق بشر نیست، تنفرپراکنی و اقدام علیه حیات معنوی بشر است.»

آزادی بیان به سبک غربی!

با نگاهی به معیارهای دوگانه غرب درباره آزادی بیان نشان می دهد که این مسأله فقط زمانی مصداق دارد که زیر سؤال بردن و توهین به موضوعاتی که مدنظر غربی هاست مانند اسلام هراسی، اسلام ستیزی و توهین به مقدسات مسلمانان مطرح باشد، اما در صورت طرح مسأله هولوکاست یعنی کشتار یهودیان در جنگ جهانی دوم و ...، دولت های اروپایی به شدت علیه افرادی که در این زمینه موضع بگیرند و اظهار نظر کنند، واکنش نشان داده و آنان را مورد پیگرد قضایی قرار می دهند.

آری این است آزادی بیان به سبک غربی!!.

اعتراض شدید ایران به هتک حرمت قرآن در سوئد | آزادی بیان به سبک غربی | خطیب زاده: دولت سوئد پاسخگو باشد

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha