شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ دیدار حجت الاسلام والمسلمین سید کلب جواد نقوی دبیر کل مجلس علمای هند با آیت الله اعرافی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین کلب جواد نقوی گفت: اسلام هراسی در بین نسل جوان در غرب تحت حمایت دولت ها در حال افزایش است که هرگز به نفع آنان نخواهد بود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین سید کلب جواد نقوی دبیر کل مجلس علمای هند ضمن ابراز ناراحتی از سوزاندن قرآن در سوئد و محکومیت این اقدام قبیح گفت: سازمان ملل و جامعه جهانی باید این موضوع را جدی بگیرند و در برابر دولت سوئد موضع قاطعانه ای اتخاذ کنند تا توهین به مقدسات دینی مهار شود.

دبیر کل مجلس علمای هند این اقدام را بدترین نوع نفرت دینی و اسلام هراسی دانست و تاکید کرد: اسلام هراسی در بین نسل جوان تحت حمایت دولت در سوئد در حال افزایش است که هرگز به نفع آنها نخواهد بود. سوزاندن قرآن تحت حمایت دولت سوئد، بدترین مصداق نفرت مذهبی است. این اقدام را باید تروریسم تعبیر کرد.

وی خاطر نشان کرد: در سوئد به طور مستمر به مقدسات اسلامی اهانت می شود. جهان اسلام باید در برابر آن متحد شده و موضع قاطعانه ای اتخاذ کند، تحریم کالاهای سوئدی به تنهایی کافی نیست بلکه کمپین تحریم جهانی علیه آن راه اندازی شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر مسلمانان در سراسر جهان هدف قرار می گیرند، بنابراین دولت های اسلامی آگاهانه و قاطعانه برخورد کنند. اگر دولت های اسلامی به وظیفه خود عمل کنند، دیگر جهانیان به مسلمانان ضرر نخواهند رساند.

وی در پایان گفت: لازم است که هر جا که مقدسات اسلامی مورد هدف قرار گیرد، دولت‌های مسلمان متحد شوند و در برابر آن موضع محکمی اتخاذ کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha